پایین‌ترین دستمزد را در جهان می‌گیریم

عضو کارگری شورایعالی کار:

آیت اسدی بر ضرورت واقعی شدن دستمزد تاکید کرد و گفت: امسال باید دستمزد عادلانه تعیین شود.

آیت اسدی بر ضرورت واقعی شدن دستمزد تاکید کرد و گفت: امسال باید دستمزد عادلانه تعیین شود.
به گزارش ایلنا، آیت اسدی (عضو کارگری شورایعالی کار)می‌گوید: امسال انتظار داریم دولتی‌ها و کارفرمایان، متفاوت از سال‌های قبل رفتار کنند؛ یعنی واقع‌بینانه به مساله دستمزد نگاه کنند و هر دو گروه کمک کنند که وضع معاش کارگران بهبود یابد.
به گفته وی، کارفرمایان فقط به دستمزد کارگر حساسیت دارند و افزایش سایر هزینه‌های تولید، برایشان اهمیت ندارد چراکه فقط به افزایش عادلانه دستمزد معترضند و در مقابل بالاکشیدن سایر نرخ‌های تولید، غالباً سکوت اختیار می‌کنند!
آیت اسدی می‌گوید: دستمزد کارگران ایران، امروز حدود صد دلار برای هر ماه است که شاید بتوان گفت پایین‌ترین دستمزد در بین کشورهای جهان است؛ انتظار داریم امسال یک مقداری واقع‌بین باشند و با توجه به واقعیات در مورد دستمزد کارگر، رای و نظر بدهند.
الان اوضاع به گونه‌ای است که فرد برود چند ساعت بعدازظهر در اسنپ کار کند یا مسافرکشی کند، بیشتر از حداقل حقوق رسمی، درآمد دارد و به همین دلیل است که مشاغل غیررسمی تا این حد رونق گرفته و نیروهای کار را به سمت خود جذب کرده است!
به گفته اسدی، دیگر «انگیزه‌ای» برای کار نیست؛ سه میلیون تومان، اندازه هزینه سفره‌های خانوار است؟ کارگر چطور اجاره خانه بدهد؟ چطور هزینه‌های درمان را پوشش بدهد؟!