‌می‌توانیم ظرف ۲ روز مدارس را بازگشایی کنیم

وزیر آموزش و پروش:

‌می‌توانیم ظرف ۲ روز مدارس را بازگشایی کنیم

وزیر آموزش و پروش گفت: ما آماده‌ایم که مدارس را ظرف ۲ روز بازگشایی کنیم، اما علت اینکه بازگشایی انجام نمی‌شود، ممنوعیت ستاد ملی کروناست.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه گفت وگوی تحولی هفته با اشاره به اینکه در این نشست به زمینه‌های متنوعی از همکاری بین دو دستگاه رسیدیم، 
اظهار کرد: قرار شد مجموعه این محور‌ها استخراج و به حوزه ماموریت 
هر دو دستگاه ارجاع داده شود.
او ادامه داد: دو دستگاه فرهنگی هستیم که ماموریت هایمان ارتباط تنگاتنگی با هم دارد که برای تقویت و اشاعه این برنامه‌ها عرصه‌های خوبی داریم.در حوزه صنایع‌دستی بیش از ۲۹۰ رشته داریم که می‌توانیم نیرو پرورش دهیم و فقط ۹ رشته را در هنرستان‌ها داریم، اما با این وجود زمینه مناسبی برای توسعه صنعت صنایع‌دستی فراهم شده است.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع مدارس ماندگار به عنوان یکی از میراث ماندگار گفت: این مدارس در همه استان‌ها با بیش از ۱۰۰ سال قدمت موجود است و باید استاندارد‌های مناسبی رعایت کند.
او افزود: ایجاد هنرستان‌هایی برای مرمت صنایع دستی، صنعت گردشگری و راهنمایی تور‌ها موضوعی است که می‌توانیم مورد توجه قرار دهیم.
حاجی میرزایی درباره آمادگی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی آینده تصریح کرد: ما آماده‌ایم که مدارس را ظرف ۲ روز بازگشایی کنیم، اما علت اینکه بازگشایی انجام نمی‌شود، ممنوعیت ستادملی کروناست؛ بنابراین هر زمان که ستاد مقابله با کرونا به ما اجازه دهد این کار انجام می‌شود.