پيش‌دستي بهمن نسبت به مسئولان در مسدود كردن جاده‌ها

در دوسه شب گذشته، با بارش ناگهاني برف، آن‌هم در آخرين روزهاي زمستان، كولاك و بهمن بسياري از جاده‌هاي اصلي و فرعي كشور را مسدود كرد و مسافران زيادي در راه ماندند و البته كه نيروهاي امدادي به كمك آنان شتافتند. بارش شديد برف متاسفانه صدمات و تلفاتي هم داشت، از جمله سقوط بهمن درجاده كرج-چالوس كه موجب واژگوني اتوبوس حامل تيم فوتسال شد كه شوربختانه موجب كشته شدن يكي از آنان و مصدوم شدن ۱۹ نفر ديگر شد.

در دوسه شب گذشته، با بارش ناگهاني برف، آن‌هم در آخرين روزهاي زمستان، كولاك و بهمن بسياري از جاده‌هاي اصلي و فرعي كشور را مسدود كرد و مسافران زيادي در راه ماندند و البته كه نيروهاي امدادي به كمك آنان شتافتند. بارش شديد برف متاسفانه صدمات و تلفاتي هم داشت، از جمله سقوط بهمن درجاده كرج-چالوس كه موجب واژگوني اتوبوس حامل تيم فوتسال شد كه شوربختانه موجب كشته شدن يكي از آنان و مصدوم شدن 19 نفر ديگر شد.
اما نكته مهم اين است كه اگر اقدامات لازم صورت مي گرفت ، شاهد چنين اتفاقاتي نمي‌بوديم؛ چرا كه  قابل پيش‌بيني بود  و برخي مردم به دليل آگاهي از محدوديت سفر به بعضي از شهرها، سفرهاي نوروزي خود را زودتر آغاز كرده‌اند و همين امر بر مشكلات آنان در جاده‌ها  و در اثر بارش برف و سقوط بهمن افزوده است. نكته جالب هم اين‌جاست كه معمولا مسافران ما بدون آگاهي از وضعيت هوا، راهي سفر مي‌شوند و با همان تعبير هميشگي«حالا بريم ببينيم چي ميشه» حاضر به يراق هستند تا يك سفر تاحدي پرمخاطره را آغاز كنند.
متاسفانه جمع‌آوري اطلاعات لازم در مورد مسيرهاي سفر و وضعيت هوا در فرهنگ مسافرتي بسياري از مردم ما جايي ندارد و اين سپردن همه‌چيز به شانس و اقبال، موجب بروز حوادث دردناكي مي‌شود كه گاهي جبران‌ناپذير است ضمن آن‌كه نجات در راه ماندگان نيز براي نيروهاي امدادي مشكلات بسياري ايجاد مي‌كند؛ زيرا به دليل تحريم، برخي از تجهيزات امدادي در اختيار اين نيروها نيست. 
نهايت اين‌كه اميد است اولا آنان كه قصد سفر دارند، از اين قصد به دليل شرايط حاد كرونايي منصرف شوند و دوم اين‌كه اگر ناچار از يك سفر ضروري هستند، اطلاعات لازم هواشناسي و وضعيت جاده‌ها را كسب كرده و با تدارك تجهيزات لازم مانند زنجيرچرخ و لباس گرم و خوراكي و آب كافي، سفر خود را ايمن‌تر كنند.