صدور ۴۴ هزار «هنر کارت» برای هنرمندان

واریز حمایتی ادامه دارد؛

نشست رسانه‌ای مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با موضوع تشریح عملکرد این مجموعه در سال ۱۳۹۹ و سیاست‌های حمایتی آن در ایام کرونا برگزار شد.


نشست رسانه‌ای مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با موضوع تشریح عملکرد این مجموعه در سال ۱۳۹۹ و سیاست‌های حمایتی آن در ایام کرونا برگزار شد.
به گزارش خبرنگار مهر، سید حسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر گفت: راجع به هنر کارت حرف‌های زیادی شده که من در اینجا از تکرار آن پرهیز می‌کنم. البته که حجم درخواست برای دریافت هنرکارت بسیار بالاتر از پیش بینی ما بوده است و فکر می‌کنم در
 حال حاضر ۴۴ هزار هنرکارت به دست افراد رسیده است. برنامه ما هم برای سال ۱۴۰۰ این است که این شبکه هنرکارت به بلوغ برسد تا هنرمندان و اهالی فرهنگ بتوانند از تسهیلات تکمیلی‌اش برخوردار شوند.
وی ادامه داد: ما در پیش بینی‌هایی که برای بیکاری از ناشی از کرونا داشتیم تصمیم گرفتیم که برای روزهای منتهی به تعطیلات کمک هزینه‌هایی را تقدیم هنرمندان کنیم. در این راستا با وجود مشکلاتی که پیش آمد با رییس سازمان برنامه و بودجه چند روز پیش جلسه برگزار کردیم و تصمیم بر این شد تا برای عزیزانی که در هنر کارت ثبت نام کردند مبلغ یک میلیون و پانصد هزار تومان دیگر تا روزهای آینده به حسابشان واریز می‌شود.. البته درباره واریز مرحله دوم از امروز شروع می‌کنیم و تا فروردین و اردیبهشت هم پرداخت‌ها ادامه پیدا می‌کند. برنامه‌هایی را برای ابتدای سال که اگر بتوانیم حق بیمه اوایل سال ۱۴۰۰ هنرمندان را به صورت رایگان پرداخت کنیم البته هنوز قول قطعی نمی‌دهم اما نهایت تلاش ما این است که بتوانیم برای ماه‌های فروردین و اردیبهشت در پرداخت حق بیمه تلاش کنیم.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته صندوق اعتباری هنر در ارائه خدمات این مجموعه طی روزهای کرونایی توضیح داد: پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی (سهم فرد) سه ماهه اول اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، پرداخت حق بیمه درمان تکمیلی فصل تابستان، کمک‌های بلاعوض و اعطای تسهیلات، پرداخت کمک هزینه معیشتی در قالب کمک مستمری به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر، بهره‌مندی ثبت نام کنندگان هنرکارت از بیمه نامه کرونا، پرداخت کمک هزینه ایام بیکاری کرونا از جمله فعالیت‌هایی است که طی ایام کرونایی از سوی صندوق اعتباری هنر پیش روی هنرمندان و اهالی فرهنگ و رسانه قرار گرفته است. ضمن اینکه پرداخت تسهیلات به چند پردیس‌های سینمایی و
 ۴۵ تماشاخانه تئاتر از جمله خدمات ما در ایام کرونایی است که برخی از آنها نیز تمدید شده‌اند.