هیچ کس در کشور ما اجازه تخلف از قانون را ندارد

رئیس قوه قضاییه:

رییس قوه قضاییه گفت: هیچکس در کشور ما اجازه تخلف از قانون را ندارد و چنانچه مسئولی قانون را نقض کند مجازاتش مضاعف خواهد بود.

هیچ کس در کشور ما اجازه تخلف از قانون را ندارد

رییس قوه قضاییه گفت: هیچکس در کشور ما اجازه تخلف از قانون را ندارد و چنانچه مسئولی قانون را نقض کند مجازاتش مضاعف خواهد بود.
به گزارش  قوه قضاییه، سید ابراهیم رئیسی در دیدار با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم مازندران در خصوص اهمیت مقوله حفظ نهاد خانواده اظهار کرد: اهمیت نهاد خانواده و عوارض ناشی از طلاق که بر جامعه مترتب می‌شود بر کسی پوشیده نیست لذا پژوهشگران و فعالان در حوزه آسیب‌های اجتماعی باید به مقوله طلاق و ارائه راهکارها جهت کاهش آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه مقام معظم رهبری نسبت به موضوع آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق و اعتیاد بسیار حساس هستند، افزود: چنانچه نسبت به رفع آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد و طلاق توجه نشود این آسیب‌ها منتهی به جرم می‌شوند لذا حتما در این جهت باید اقدامات پیشگیرانه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی صورت گیرد.
رئیسی با بیان اینکه برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی که جامعه را رنج می‌دهد راهکار وجود دارد و این راهکارها نیز دست یافتنی هستند، عنوان کرد: تسهیلاتی که در زمینه‌های اقتصادی از جمله تامین مسکن و ایجاد اشتغال ارائه می‌شود می‌تواند از ایجاد خلل در زندگی زوجین به ویژه زوج‌های جوان پیشگیری کند.
رئیس دستگاه قضا با تاکید بر این نکته که نباید اجازه داد مردم و خانواده‌ها دچار یاس و ناامیدی شوند، عنوان کرد: این مهم فقط در مقام سخن نیست بلکه در مقام عمل نیز تمامی فعل‌ها و ترک فعل‌های ما باید برای مردم امیدآفرین باشد.
رئیسی در ادامه نظام اداری کارآمد را یکی از جلوه‌های امیدآفرینی در کشور دانست و گفت: با ابتکار و خلاقیت و روحیه انقلابی می‌توان بسیاری از گره‌ها را از امور مردم و کشور گشود کمااینکه سرداران و رزمندگان ما در جنگ با وجود نبود امکانات کافی، بسیاری از گره‌ها را گشودند و نشان دادند که در قاموس جبهه انقلابی «ما نمی‌توانیم» وجود ندارد.
رئیس دستگاه قضا ادامه داد: ما در مجموعه عدلیه و همه نیروها در دستگاه‌های مختلف می‌توانند با اقدامات فعالانه و اثرگذار خود، در ایجاد امید در جامعه و ایجاد یاس در دشمن نقش آفرین باشند.
رئیسی با بیان اینکه جامعه متعالی جامعه‌ای است که نخبگان آن در زمان مناسب اقدامات برجسته و اثرگذار انجام دهند، تصریح کرد: جامعه ما نیز از نخبگانی بهره‌مند است که می‌توانند جریان ساز باشند.
رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه دشمن سعی دارد با ایجاد آسیب‌های فرهنگی، اراده مستحکم مردم و جوانان ما را متزلزل و به جای ایمان، تردید را در وجود مردم و جوانان ما ایجاد کند، افزود: نقش نخبگان برای مقابله با این توطئه دشمن از طریق رصد کردن آسیب‌ها و ارائه راهکار برای رفع آنها، تعیین کننده است.
رئیسی با تاکید بر این نکته که راه مقابله با دشمن، مایوس کردن آن است، گفت: راه مایوس کردن دشمن نیز تولید قدرت در همه عرصه‌ها از جمله عرصه‌های نظامی، علمی، اقتصادی و اجتماعی است و این مهم با اقدامات فعالانه، اثرگذار و با نیروهای انسانی مومن، مصمم و بادانش محقق می‌شود.
رئیس قوه قضایییه در بخش پایان سخنان خود در واکنش به سخنان یکی از حضار مبنی بر تغییر کاربری اراضی در یکی از روستاهای استان مازندران گفت: با تغییر خلاف قانون کاربری اراضی از ناحیه هر کسی برخورد خواهد شد و در این زمینه اولویت با آلونک‌ها نیست بلکه اولویت‌ها با آن دسته از ویلاهای اشرافی است که در مقابل چشمان عام و خاص با تصرف اراضی و منابع طبیعی ساخته شده اند. هیچکس در کشور ما اجازه تخلف از قانون را ندارد و چنانچه مسئولی قانون را نقض کند مجازاتش مضاعف خواهد بود. موضوع تغییر خلاف قانون کاربری اراضی در روستای مورد اشاره از سوی دادگستری استان مازندران پیگیری خواهد شد.