اطری: امیدوارم بتوانم در المپیک هم سرفراز باشم

امیدوارم بتوانم در المپیک هم سرفراز باشم


آزادکار برتر دیدار انتخابی وزن ۵۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی معتقد است این موفقیت نخستین گام برای اهداف بعدی او یعنی کسب نتیجه مطلوب در بازی‌های المپیک است.
مصاف مدعیان وزن ۵۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد در حالی هفته گذشته در خانه کشتی تهران برگزار شد که جدال نزدیک و دیدنی بین رضا اطری و رحمان عموزاد رقم خورد. مصافی که ابتدا مدعی ۱۸ ساله تیم ملی یعنی عموزاد توانست از رقیب باتجربه خود پیش بیفتد اما در پایان این کشتی، همه چیز به سود مدعی کارکشته و میدان دیده این وزن تغییر کرد.
به هر حال این کشتی حساس انتخابی در سبک وزن با نتیجه
 ۶ بر ۴ به سود رضا اطری به پایان رسید تا دوبنده وزن ۵۷ کیلوگرم به این آزادکار باتجربه برسد. در همین راستا این آزادکار ملی پوش که اتفاقاً سهمیه المپیک را هم خودش در رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ قزاقستان کسب کرده در خصوص مصاف انتخابی با رحمان عموزاد گفت: این کشتی در شرایطی برگزار شد که من مدت‌ها در اردوهای تیم ملی حضور دارم و با تمام وجود تمرین می‌کنم. خوشبختانه توانستم برای چندمین بار متوالی عنوان نخست مصاف انتخاب را در سالهای اخیر کسب کنم و ملی پوش این وزن در المپیک باشم. فقط امیدوارم بتوانم تا پایان با همین روند موفقیت آمیز پیش بروم و پرچم ایران را در المپیک به اهتزار درآورم.
اطری توان فنی حریف جوان خود را بالاتر از وزن ۵۷ کیلوگرم خواند و گفت: رحمان عموزاد وزن زیادی کم می‌کند تا بتواند در وزن ۵۷ کیلو باشد که به نظرم اگر توان خود را در وزن بالاتر یعنی ۶۵ کیلوگرم به کار گیرد، مطمئناً موفق‌تر خواهد بود. البته نباید این ذهنیت ایجاد شود که چون او حریف من در این وزن است، این حرف را می‌زنم، بلکه چون تلاش و توانش را در تمرین با حریفان ۶۵ کیلویی دیده‌ام این بحث را مطرح می‌کنم. مطمئنم او شانس بیشتری در وزن ۶۵ کیلوگرم خواهد داشت.
ملی پوش وزن نخست تیم کشتی آزاد ایران برای حضور در المپیک ۲۰۲۱ توکیو در پایان گفت: تمام عمر و جوانی خود را برای رسیدن به هدف اصلی ام یعنی کسب مدال در المپیک سرمایه گذاری کرد. به همین دلیل امیدوارم بتوانم در پایان این روند سخت و طاقت فرسا به نتیجه‌ای شایسته و درخشان در المپیک دست یابم.
با وجود برتری حسن یزدانی و رضا اطری بر حریفانشان در مسابقات انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در المپیک، غلامرضا محمدی اعلام کرده در این مورد جلسه‌ای برگزار خواهد شد و پس از آن با تایید فدراسیون کشتی، نفرات ملی پوش معرفی می‌شوند.