فرهنگسازی؛ مؤثرترین راه پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: چهارشنبه سوری با آتش افروزی های مخرب و انفجار ترقه‌های خطرناک به یک رویداد پر مخاطره و دلهره آور تبدیل شده است.

فرهنگسازی؛ مؤثرترین راه پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری

کرمانشاه-محمد علی محمدی
مدیر روابط عمومی سازمان  آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمانشاه گفت: چهارشنبه سوری با آتش افروزی های مخرب و انفجار ترقه‌های خطرناک به یک رویداد پر مخاطره و دلهره آور تبدیل شده  است.
احسان سهیلی ادامه داد: «شوک های روانی خطرناک در کودکان که به ناگاه در معرض انفجار مواد محترقه و صدای مهیب آن قرار می گیرند» ، «بروز سکته قلبی در افراد مسن»، ، «نابینائی» و «ناشنوائی» از دیگر عوارض غیرقابل جبران حوادث مربوط به چهارشنبه سوری است.
سهیلی حوادثی مانند آتش سوزی، قطع عضو  و تخریب اماکن در آستانه سال نو و چهارشنبه سوری ، عدم فرهنگسازی موثر محیطی دانست و اظهار داشت : در واقع این گونه حوادث تلخ به سبب غفلت و عدم آگاهی نوجوانان و کودکانی رقم می‌خورد که برای لحظه‌ای شادی کاذب، جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ‌سازی در میان نسل جوان و دانش‌آموزان مهم‌ترین نقش را برای پیشگیری از بروز حوادث خطرناک دارد، گفت: مدارس می‌توانند با استفاده از فضای مجازی، دانش‌آموزان را نسبت به خطرات ناشی از بکارگیری مواد محترقه خطرناک آگاه کنند.
احسان سهیلی در پایان اعلام کرد: به منظور امداد‌رسانی به آسیب دیدگان احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال کلیه ایستگاه ها در حالت آماده باش کامل می‌باشند و علاوه بر آن نیز
 12 دستگاه خودرو آتش نشانی با تجهیزات کامل در نقاط شناسایی شده و کانون های خطر در سطح شهر مستقر و یا گشت زنی خواهند داشت.