دعوت مردم به بورس کار درستی بود

دامنه نوسان در آینده حذف می‌شود؛

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر این‌که دعوت مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کار درستی بود، از احتمال حذف دامنه نوسان در آینده خبر داد.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با تاکید بر این‌که دعوت مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کار درستی بود، از احتمال حذف دامنه نوسان در آینده خبر داد.
به گزارش ایسنا، "محمدعلی دهقان دهنوی" با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما، با اشاره به دامنه نوسان نامتقارن، گفت: زمانی که این پیشنهاد در شورای عالی بورس مطرح شد، من گفتم دامنه نوسان باید باز باشد اما این تصمیم در شرایطی گرفته شد که متغیرهای کلان اقتصادی و تحولات سیاسی پیش‌رو فضای نااطمینانی را در بازار ایجاد کرده بود.رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: بنابراین شورای عالی بورس تصمیم گرفت برای این‌که سهامدار فرصت خوب داشته باشد تا با آرامش تصمیم بگیرد، دامنه نوسان نامتقارن را اعلام می‌کند. بنابراین عنوان دستکاری قیمت برای دامنه نوسان نامتقارن درست نیست.
وی با تاکید بر این‌که هر تصمیمی گرفته می‌شود هزینه‌ها و فایده‌هایی دارد، توضیح داد: فایده دامنه نوسان نامتقارن، ایجاد فضای آرامش، فرصت تحلیل‌ دادن به سهامدار و رفع نگرانی سهامدار بود. هزینه این تصمیم، کاهش نقدشوندگی است و برای رفع این هزینه باید کمک کنیم نقدشوندگی در بازار افزایش پیدا کند.دهقان دهنوی با اشاره به صندوق‌های با درآمد ثابت، گفت:این صندوق‌ها در گذشته نصاب داشتند. اما روند بورس در ماه‌های ابتدایی سال صعودی بود، نصاب آن را به صفر رساندیم و دوباره در این ماه‌ها به دلیل شرایط بازار نصاب صندوق‌ها باز گردانده شد.
 دعوت مردم به بورس درست بود
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد این‌که دولت مردم را به بورس دعوت کرد، گفت: مردم پس‌انداز دارند، یا باید آن را در بانک سرمایه‌گذاری کنند و یا به انواع دارایی از جمله ارز، طلا، مسکن و سهام تبدیل کنند. کدام یک از این موارد به نفع اقتصاد کشور است؟ بازدهی بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها بیشتر بوده و به اشتغال کشور کمک کرده است. بنابراین دعوت مردم به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه درست بود.وی در مورد فروش
 سهام عدالت گفت: تصمیم‌ در مورد فروش این سهام با توجه به شرایط بازار گرفته می‌شود اما روی روش‌هایی کار می‌کنیم که مردم بتوانند به‌صورت غیرمستقیم سهامداری خود را ادامه دهند.