وزیر صمت خبر داد: تولید داخلی بیش از ۷۰ درصد ماشین آلات صنایع بزرگ

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولید بخش اعظم ماشین آلات و قطعات مورد نیاز صنایع بزرگ کشور در کارخانه های ماشین سازی داخلی خبر داد.به گزارش مهر، علیرضا رزم‌حسینی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت که با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید، گفت: این پروژه‌ها شامل پنج طرح بزرگ است که یکی از آنها به صنایع مس اختصاص دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از تولید بخش اعظم ماشین آلات و قطعات مورد نیاز صنایع بزرگ کشور در کارخانه های ماشین سازی داخلی خبر داد.به گزارش  مهر، علیرضا رزم‌حسینی در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت که با دستور ویدئو کنفرانسی رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید، گفت: این پروژه‌ها شامل پنج طرح بزرگ است که یکی از آنها به صنایع مس اختصاص دارد.
به گفته رزم‌حسینی، بخش خصوصی به صنعت مس ورود کرده و به یکی از صادرکنندگان مس در دنیا تبدیل شده‌ایم؛ در حال حاضر رتبه یازدهم دنیا در این صنعت را در اختیار داریم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: پس از بهره‌برداری از پروژه انتقال آب از خلیج‌فارس به صنایع بزرگ کشور، مجتمع گل گهر از آب شیرین شده از دریا استفاده می‌کند.
رزم‌حسینی به افتتاح پروژه تولید کاشی و سرامیک در استان فارس اشاره و اظهار کرد: تولید کاشی ایران سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب است و به تمام منطقه کاشی صادر می‌کنیم ضمن اینکه ۷۰ درصد کاشی عراق را ایران تأمین می‌کند.
وی به بهره‌برداری از منطقه ویژه اقتصادی گرمسار اشاره کرد و گفت: سازمان ایدرو به منظور مهیا کردن زیرساخت برای صنعتگران، منطقه ویژه اقتصادی گرمسار با ۹ هزار هکتار را در اختیار دارد که فاز اول آن به بهره‌برداری ‌رسید.