صادرات کالا به وسیله کامیون ها از مرز آستارا ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی آستارا:

صادرات کالا به وسیله کامیون ها از مرز آستارا ۱۷ درصد افزایش یافت

صادرات کالا به وسیله کامیون ها از مرز آستارا  ۱۷ درصد افزایش یافت

مدیر پایانه مرزی آستارا گفت: ۸۹۱ هزار تن کالا به وسیله کامیون ها در سال گذشته صادر شد و این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۸،  ۱۷ درصد افزایش یافت.
منصور بابایی در مصاحبه با ایرنا گفت: در این مدت ۱۳۳ هزار و ۴۹۲ تن کالا به وسیله کامیون ها از مرز آستارا وارد کشور شده است و بیشترین کالای صادراتی انواع میوه و تره بار و بیشترین کالای وارداتی انواع تخته بوده است.
وی افزود: در این مدت ۴۸هزار 
و ۲۹۲دستگاه کامیون از مرز آستارا وارد و ۴۹ هزار و ۵۹۳ دستگاه کامیون نیز از این مرز خارج شده است و روزانه بطور میانگین ۲۶۸ کامیون از مرز آستارا تردد می کنند.
وی بیان کرد: پایانه مرزی آستارا به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می کند و آمار تردد کامیون ها در مرز این شهرستان نشان دهنده تداوم تجارت بین المللی در این منطقه از کشور است.
مدیر پایانه مرزی آستارا گفت: ساماندهی سالن مسافری پایانه مرزی آستارا آغاز شده است و پیش از این در خیابان منتهی به پایانه مرزی به 
جدول کشی و تامین روشنایی، ساماندهی پارکینگ خودروهای سبک و در ضلع غربی خیابان گمرک به تعریض، رنگ آمیزی، زیباسازی و استقرار صرافی اقدام شده است.
وی گفت: بهسازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی نیز در دست پیگیری است و سال گذشته با صرف ۱۱ میلیارد ریال،  رمپ خروج از کشور در حدفاصل واحد گذرنامه و پل مرز ساخته شده است.
شهرستان مرزی بندر آستارا با 
۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و از مراکز مهم صادرات و واردات کشور است.