۷۰درصد مناطق شهری سی سخت آواربرداری شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آواربرداری ۷۰درصد از مناطق شهر زلزله زده سی سخت خبر داد.

۷۰درصد مناطق شهری سی سخت آواربرداری شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد از آواربرداری ۷۰درصد از مناطق شهر زلزله زده سی سخت خبر داد.
به گزارش مهر، حسین کلانتری در جریان سفر به مناطق زلزله زده شهر سی‌سخت گفت: مردم با سرعت بخشیدن به ساخت و سازها از امتیاز ویژه سفر معاون اول رئیس جمهور استفاده کنند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این نشست به امتیاز ویژه سفر معاون اول رئیس جمهور به استان اشاره کرد و گفت: در جریان سفر جهانگیری به استان مصوب شد که در صورت سرعت بخشی به ساخت و سازها در مناطق زلزله زده و اینکه مردم بتوانند در موعد مقرر واحدهای خود را به بالای ۸۰ درصد پیشرفت برسانند، درصورت نیاز مجدد به اعتبار با تأیید استاندار و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اعتبارات لازم افزایش خواهد یافت.
کلانتری در ادامه واحدهای احداثی شهر سی‌سخت را ۱۵۰۰ واحد مسکونی عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۹۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و ۶۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی احداث خواهد شد.
استاندار تعداد واحدهای تعمیری شهری در این شهرستان را ۱۴۰۰ واحد و واحدهای تعمیری روستایی را ۱۵۰۰ واحد عنوان کرد.
کلانتری افزود: از مجموعه ۱۵۰۰ واحد احداثی مسکونی شهری و روستایی ۶۰۰ واحد تاکنون آواربرداری برداری شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: براساس جدول زمانبندی مقرر بود آواربرداری تا پایان
 فروردین ماه به اتمام برسد ولی با همکاری مردم و جدیت و تلاش مسئولان آواربرداری بالای ۷۰ درصد شهری انجام شده و پیش‌بینی می‌شود آواربرداری تا ۲۵ فروردین ماه به اتمام برسد که در این صورت یک هفته از برنامه زمانبندی جلو هستیم.
وی بر تسریع در روند آواربرداری و ساخت و سازها تاکید کرد و گفت: خود را در مقابل هر کسی که در این زلزله آسیب دیده مسئول می‌دانیم و حمایت خواهیم کرد.
استاندار افزود: مردم پس از صدور پروانه و دریافت مجوز بدون فرصت‌سوزی و از دست دادن زمان اقدام به ساخت و ساز نمایند تا از امتیازات ویژه ای که از سوی دولت در جریان سفر معاون اول به استان مصوب شد، به آنها داده شده تا قبل از پایان این دولت بهره‌مند شوند.
کلانتری همچنین اظهار داشت: تاکنون ۷۰ درصد صدور پروانه در شهر سی سخت انجام شده است.