آغاز واکسیناسیون کرونا ویژه پاکبانان شهرداری هشتگرد

با پیگیری شهردار هشتگرد و مساعدت رئیس شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ ، واکسیناسیون کرونا ویژه پاکبانان شهرداری هشتگرد آغاز شد.

ساوجبلاغ-محمدرنجبرکهن
با پیگیری شهردار هشتگرد  و مساعدت رئیس شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ ، واکسیناسیون کرونا ویژه پاکبانان شهرداری هشتگرد آغاز شد.
کارکنان شهرداری‌ها و به ویژه پاکبانان و پرسنل غسالخانه و آرامستان از جمله اقشار در معرض کرونا بوده و علیرغم رعایت توصیه‌های بهداشتی ، بسیاری از این زحمتکشان به دلیل نوع کار و تماس با مواد آلوده به ویروس، به این بیماری مبتلا شده اند.
شهرداری‌ها به عنوان یکی از اعضای ستاد مدیریت کرونا نقش موثری در کنترل بیماری ، قطع زنجیره انتقال و همکاری با ستاد مربوطه داشته و این وظایف روز به روز بیشتر شده و کماکان نیز ادامه دارد.
شهرداری‌ها علاوه بر نقش پشتیبانی ، وظایف متعددی نیز در عملیات میدانی و اجرایی داشته اند و به عنوان متولیان شهرها که مراکز تراکم جمعیتی است علاوه بر ضدعفونی اماکن و معابر پرتردد ، مبلمان شهری و پارکی ، تجهیز نقاهتگاه ، تامین وسایل بهداشتی ،تغسیل و تدفین متوفیان کرونا ، اطلاع‌رسانی به شهروندان و ... که از جمله وظایف مستمر و روزانه شهرداری‌ها در یک سال اخیر بوده است بخشی از تجهیزات بهداشتی و مورد نیاز مراکز درمانی را نیز تامین نموده اند .
هشتگرد مرکز شهرستان ساوجبلاغ به دلیل وجود مراکز درمانی و بهداشتی ، آرامستان ، پزشکی قانونی و سایر ادارات یکی از مناطق مهم غرب استان البرز در زمینه مقابله با کرونا بوده به طوری که بسیاری از شهروندان شهرها و روستاهای اطراف برای تامین نیازها به این شهر مراجعه نموده و علاوه بر مراکز درمانی که پذیرای بسیاری از بیماران کرونایی بوده ، آرامستان امامزاده جعفر(ع)نیز به عنوان تنها مرکز تغسیل و تدفین بیماران کرونایی مطرح شده و نقش زحمتکشان شهرداری و پرسنل غسالخانه 
و آرامستان بسیار پررنگ بوده است.
توزیع ماسک ، لوازم بهداشتی و ضدعفونی و تست ادواری پرسنل در معرض بیماری از جمله اقدامات مهم طی یک سال اخیر بوده و خوشبختانه مبتلایان پس از طی دوره نقاهت مشغول به انجام کار گردیدند.
چندی پیش طی مراسمی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در
 فضای باز با حضور شهردار و اعضای شورا از زحمات پرسنل خدوم حوزه معاونت خدمات شهری که همگام با کادر درمانی در صف مقدم مبارزه با کرونا قرار داشتند تقدیر به عمل آمد. 
مهندس یگانه شهردار هشتگرد در سخنرانی این مراسم ، واکسیناسیون پاکبانان را از جمله خواسته های مشترک مدیران شهری دانست و اینک با مصوبه ستاد کرونا این خواسته مشترک به نتیجه مطلوب رسید و واکسیناسیون پاکبانان شهرداری‌ها در کشور آغاز گردید و این نوید بخش پایانی بر این بیماری همه گیر خواهد بود .
در همین راستا و با مساعدت دکتر رنجبر پور رئیس شبکه بهداشت 
و درمان ساوجبلاغ واکسیناسیون بیش از ۱۵۰ نفر از پرسنل حوزه خدمات شهری ، غسالخانه و آرامستان شهرداری هشتگرد آغاز گردیده است.