ورزش هوازی در کاهش زوال شناختی بیماران آلزایمری موثر است

مطالعات نشان می دهد؛

ورزش هوازی در کاهش زوال شناختی بیماران آلزایمری موثر است

نتایج یک تحقیق جدید نشان می دهد ورزش هوازی می تواند زوال شناختی در افراد مسن را کاهش دهد.
به گزارش مهر به نقل از مدیکال نیوز تودی، شواهد مختلفی در مورد ارزش ورزش هوازی در کاهش زوال شناختی برای افراد مبتلا به آلزایمر وجود دارد. مطالعه آزمایشی حاضر نشان می‌دهد که ورزش ممکن است زوال شناختی را کاهش دهد.
به گفته محققان، بیماری آلزایمر نوعی اختلال عصبی برگشت ناپذیر و پیشرونده است. در خفیف‌ترین حالت ممکن است بر توانایی فکر کردن یا به خاطر آوردن اتفاقات در افراد تأثیر بگذارد. نوع متوسط این وضعیت می‌تواند بر نواحی مغزی فرد تأثیر بگذارد و زبان، استدلال، پردازش حسی و تفکر آگاهانه را مختل کند.
وقتی بیماری به شدت شدید می‌شود، می‌تواند فرد را از انجام کارهای اساسی، روزمره و شناخت یا برقراری ارتباط با دوستان یا خانواده باز دارد. به طور معمول این بیماری اولین بار در اواسط ۶۰ سالگی در افراد ظاهر می‌شود.
در حال حاضر هیچ درمان قطعی برای درمان آلزایمر وجود ندارد و مطالعات نشان می‌دهد ورزش هوازی ممکن است در کاهش روند پیشرفت بیماری مؤثر باشد.
مطالعه محققان دانشگاه آریزونا شامل ۹۶ شرکت کننده ۶۶ سال به بالا بود. محققان شرکت کنندگان را به دو گروه تقسیم کردند که یک گروه سه بار در هفته و به مدت ۶ ماه در کلاس‌های ورزشی دوچرخه سواری شرکت کردند.
گروه دیگر در کلاس‌های حرکات کششی شرکت کردند و به عنوان گروه کنترل درنظر گرفته شدند.
محققان در ابتدای مطالعه و همچنین در ماه‌های ۳، ۶، ۹ و ۱۲ میزان شناخت شرکت کنندگان را ارزیابی کردند.
محققان دریافتند که هم گروه دوچرخه سواری و هم گروه کششی نمره قابل توجهی بهتر از حد پیش بینی شده دریافت کردند.