پیش بینی می‌شود همه شهرستان‌های هرمزگان قرمز شود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا پیش بینی می‌شود همه شهرستان‌های استان قرمز شود.

پیش بینی می‌شود همه شهرستان‌های هرمزگان قرمز شود

بندرعباس-شهین صادقی 
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا پیش بینی می‌شود همه شهرستان‌های استان قرمز شود. 
دکتر محمود حسین پور افزود: کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و کاهش محدودیت‌های کرونایی که متناسب با شرایط نبود، موجب اوج گیری کرونا شد.
وی افزود: از بهمن ماه پیش بینی می‌شد که با توجه به شیوع کرونای انگلیسی، در ایام نوروز و پس از آن دچار چالش شویم که همینگونه نیز شد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: از اواخر 
اسفند ماه تقریبا همه موارد ابتلای جدید کرونا در استان کرونای انگلیسی بود که به سرعت انتشار پیدا می‌کرد و افراد به سرعت علایم حاد نشان می‌دادند.
وی بیان داشت: وظیفه همه ما این است که از همنوعانمان و خودمان با ماندن در خانه و بیرون نرفتن حمایت کنیم.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ویروس جدید کرونا با کمترین تماس منتقل می‌شود و مردم در صورت اجبار به خروج نیز همه شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و شستشوی دست‌ها و استفاده از ماسک نیز بسیار ضروری است.
 مسافرت‌ها و مراسم‌های برگزار شده؛ دو عامل شیوع بیشتر کرونا 
حسین پور عنوان کرد: مسافرت‌ها و مراسم‌های برگزار شده دو عامل شیوع بیشتر کرونا در استان بود به طوری که مثلا در جزیره قشم یک مراسم عروسی موجب ابتلای ۲۹ نفر به کرونا شد.
وی ابراز کرد: اکنون در بیمارستان شهید محمدی هشت نفر از یک خانواده به علت ابتلا به کرونا بستری هستند که به مسافرت هم نرفته اند، اما به علت رفت و آمد‌ها و دید و بازدید‌ها دچار بیماری شده اند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: در هرمزگان ما درصد جمیعت پرخطر را بیشتر از میانگین کشوری واکسینه کرده ایم، اما مطلوب نیست، زیرا 
پیش بینی می‌شد تا پایان اسفند ما کادر درمان را واکسینه کنیم، اما هنوز کامل واکسینه نکرده ایم.
وی اظهار کرد: امیدواریم تا پایان فروردین ماه بتوانیم فاز اول واکسیناسیون که برای کادر بهداشت و درمان و گروه‌های پرخطر است را در استان به پایان برسانیم و از مهرماه عموم مردم واکسینه شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: واکسن ایرانی در حال تولید است و با توجه به به اینکه ما در تولید واکسن پیشگام هستیم و با کشور‌های خوبی در حال همکاری هستیم اگر مردم این مدت را رعایت کنند تا شهریور ماه مردم واکسینه می‌شوند و وضعیت شیوع کنترل می‌شود.وی تصریح کرد: با توجه به در پیش بودن ماه رمضان حتما از تجمعات، افطاری‌های جمعی و مراسم‌های جمعی در این ماه خودداری شود.
حسین پور خاطرنشان کرد: گرمای هوا نیز از مسائلی است که در استان مشکل ساز می‌شود با توجه به 
بسته بودن فضا و استفاده از وسایل سرمایشی که خرداد پارسال نیز موجب اوج گیری کرونا شد.
وی بیان کرد: در مناطق قرمز طرح هوشمند محدودیت‌ها را داریم که مشاغل دو سه و چهار محدودیت دارند، تالار‌ها و آرایشگاه ها، مراسم‌های ورزشی و مذهبی تا دو هفته ممنوعیت دارند.معاون بهداشتی دانشگاه 
علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: از مردم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی قدردانی می‌کنیم و خواهشی که داریم این است که از مراجعه بی‌مورد به آزمایشگاه خودداری شود تا بیماران واقعی زودتر تشخیص داده شوند.