تشریح برنامه‌های اجرایی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس در ماه مبارك رمضان

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به تشریح برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی که توسط این سازمان برای ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شده است، پرداخت.

تشریح برنامه‌های اجرایی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس در ماه مبارك رمضان

شهرستان قدس-مژگان علیقارداشی
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس، ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، به تشریح برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی و ورزشی که توسط این سازمان برای ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شده است، پرداخت.
علی رزاقی گفت: در شرایط شیوع ویروس کرونا و لزوم حضور مردم در خانه برای مقابله با این بیماری، برنامه‌های سازمان که در قالب جشنواره حدیث رستگاری برای ماه مبارک رمضان تدارک دیده شده است، به صورت مجازی اجرا می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره حدیث رستگاری گفت: این برنامه ها با هدف توسعه و ترویج سبک زندگی و معارف دینی و شعائر اسلامی برگزار می‎گردد.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس تصریح کرد: تلاوت روزانه قرآن کریم به همراه تفسیر سوره یس و برگزاری مسابقه پیامکی از جزء های تلاوت شده در فضای مجازی از جمله برنامه ها و مسابقاتی است که تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار می‌گردد. در مسابقه پیامکی، برندگان به قید قرعه از بین نفراتی که پاسخ صحیح را ارسال کرده باشند، انتخاب می‌شوند.
 برنامه‌ سازمان در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی
رزاقی با اشاره به برنامه‌ این‌ سازمان در حوزه کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: مسابقه کتابخوانی "ماهِ ماه" در فضای مجازی برگزار می‌شود این مسابقه بر اساس کتاب "رمضان خدا" نوشته زین العابدین احمدی 
می باشد که شرکت‌کنندگان می‌توانند برای دریافت فایل کتاب و سوالات به سایت www.farhangivarzeshi.ir مراجعه نمایند. همچنین معرفی کتاب‌های مفید و موثر و انتشار اینفوگرافیک و عکس نوشته هایی از کتاب‌ها یا جملات بزرگان ، برای تشویق مردم به مطالعه از دیگر اقدامات سازمان در این راستا است.
وی اظهار داشت: برگزاری مسابقه اذان با عنوان هم صدا با هدف ترویج فرهنگ اذان گویی و شناسایی مؤذنان با استعداد از دیگر مسابقات فرهنگی می‌باشد که به مناسبت 
ماه رمضان برگزار می‌شود در این مسابقه 
شـرکت کنندگان می‌بایست فایل تصویری اجـرای کامـل اذان خود را تا پایان ماه رمضان به پیام‌رسان‌های سازمان ارسال نمایند. در پایـان به نفرات برتـر جوایز نفیسی اهدا می‌گردد.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس با اشاره به برگزاری مسابقه خوشنویسی حُسن رمضان بیان کرد: این مسابقه به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی علیه السلام برگزار می‌شود و علاقمندان برای شرکت در مسابقه خوشنویسی می‌توانند آثار خود را در بخش هاي قلم شامل نستعليق، نسخ، شكسته نستعليق و ثلث و تحريري شامل خودكار و مداد به پیام‌رسان‌های سازمان  ارسال كنند.
علی رزاقی، برگزاری مسابقات 
رزق رضوان، عکاسی از عبادت کودکان، برنامه ملائک ضیافت ویژه برنامه 
روز اولی‌ها، برنامه بانوی بصیرت ، 
یک آسمان حُسن، مسابقه مجازی پلانک و طناب زنی، بازی کودک و مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع ماه مبارک رمضان در فضای مجازی را از جمله برنامه‌هایی عنوان کرد که در راستای غنی سازی اوقات فراغت شهروندان در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود.
رزاقی ادامه داد: برگزاری مسابقه حرکات تخصصی برای تمام رشته های ورزشی به صورت مجازی برگزار خواهد شد. مدت زمان اجرای هر مسابقه 
یک دقیقه و مهلت ارسال آثار تا پایان ماه مبارک رمضان می‌باشد. به کلیپ‌های برگزیده مسابقات جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.
وی تصریح کرد: درکنار 
برنامه های این جشنواره دوره‌های مجازی روانشناسی و سخنرانی مذهبی در ماه مبارک رمضان انجام خواهد 
شد.
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری قدس در خاتمه بیان داشت: فضاسازی شهر با نصب بنر بر روی سازه های پرتابل و بیلبورد در راستای ایجاد فضا و نمای بصری متناسب با این ایام، درج ادعیه روزهای ماه رمضان و اعمال این ماه، ارائه توصیه‌های غذایی در ماه مبارک رمضان در شبکه های مجازی، اکران تیزرهای مرتبط این ایام در تلویزیون‌های شهری از دیگر اقدامات این سازمان به منظور گرامیداشت 
ماه مبارک رمضان و استفاده هرچه بهتر از ظرفیت‌های معنوی و الهی این ماه است.