چگونه سيستم ايمني بدن خود را تقويت كنيم؟

با توجه به شرایط فعلی ایران و جهان در مواجهه با ویروس کرونا با چه روش‌هایی می‌توان سیستم ایمنی بدن را تقويت كرد؟ آیا به بدن‌مان شانسی برای محافظت از خود در برابر بیماری می‌‌دهیم؟

چگونه سيستم ايمني بدن خود را تقويت كنيم؟

با توجه به شرایط فعلی ایران و جهان در مواجهه با ویروس کرونا با چه روش‌هایی می‌توان سیستم ایمنی بدن را تقويت كرد؟ آیا به بدن‌مان شانسی برای محافظت از خود در برابر بیماری می‌‌دهیم؟
وقتی می‌خواهیم برای حفظ سلامت تلاش کنیم اغلب قدرت دفاعی درونی بدن در مقابله با بیماری و ویروس یا همان سیستم ایمنی بدن را نادیده می‌گیریم. به حضور سیستمی در بدن که مختص مبارزه با میکروب‌‌ها و بیماری‌های احتمالی است فکر کنید، آیا می‌خواهید که این سیستم قوی و قوی‌تر شود؟ به‌ویژه در وضعیت فعلی!
محققان احتمال می‌دهند مصرف مولتی ویتامین، امگا ۳، باکتری‌های پروبیوتیک و ویتامین D در دوران کرونا و به‌ویژه برای زنان مفید است و احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش می‌دهد. مطالعات مختلف اثربخشی انواع ویتامین و تغذیه سالم را در کاهش احتمال ابتلا به کرونا تایید کرده‌اند. براساس مطالعات انجام شده، انواع ویتامین، امگا ۳ و باکتری‌های پروبیوتیک با تقویت سیستم ایمنی بدن در این امر نقش دارند.
مطالعات هنوز مصرف ویتامین خاصی را برای کاهش احتمال ابتلا به عفونت کووید ۱۹ تایید نکرده است، ولی محققان بر این باورند مصرف ویتامین به‌میزان کافی و باکتری‌های پروبیوتیک می‌تواند با تقویت بدن، به‌خوبی با ویروس مبارزه کند.
غذاهای سرشار از مواد غذایی سوخت‌وساز مورد نیاز بدن برای حفظ عملکرد مناسب سیستم ایمنی را فراهم می‌کند. مصرف بیشتر انواع میوه‌ها و سبزیجات روشی مناسب برای تامین مواد مغذی مورد نیاز است. میوه‌ها سرشار از ویتامین‌های C، D و روی هستند و نیز نوشیدن آب کافی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن خواهد شد.
ویتامین C : به تولید گلبول‌های سفید و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند.
غذاهای حاوی ویتامین C : بروکلی، کیوی، پرتقال، لیمو، انواع توت‌ها
ویتامین D : در مقابله با عفونت‌های تنفسی کمک می‌کند و از سیستم ایمنی بدن محافظت کرده و آن‌را تقویت می‌نماید. منبع اصلی ویتامین D نور خورشید است اما این ویتامین در برخی غذاها یا مکمل‌ها هم وجود دارد.
غذاهای حاوی ویتامین D : ماهی‌های چرب، زرده تخم مرغ و آب پرتقال
روی: آنتی‌اکسیدان قوی که سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. هم‌چنین به‌عنوان یکی از بهترین تقویت کننده‌های سیستم ایمنی بدن شناخته شده است.
غذاهای حاوی روی: گوشت قرمز، مرغ، آجیل و لبنیات.