۱۵۰۰ خانوار دارای دو معلول و بیشتر صاحب‌خانه می‌شوند

تفاهم نامه سه جانبه مشارکت در ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای معلول و زنان سرپرست خانوار بین سه نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سازمان بهزیستی به امضا رسید.


تفاهم نامه سه جانبه مشارکت در ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای معلول و زنان سرپرست خانوار بین سه نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سازمان بهزیستی به امضا رسید.
به گزارش ایلنا  تفاهم نامه سه جانبه مشارکت در ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای معلول و زنان سرپرست خانوار بین سه نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و سازمان بهزیستی به امضا رسید.
در این تفاهم‌نامه سه جانبه برای ساخت مسکن 1500 خانوار دارای عضو معلول و زنان سرپرست خانوار سه نهاد مذکور به توافق رسیدند.
در این مراسم علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه بنیاد مسکن در مشارکت در این پروژه برای ساخت 1500 واحد ارائه زمین برای ساخت یک سوم این واحدها را پذیرفته است.
وی ادامه داد: تمام خانواردهای واجد شرایط برای ساخت مسکن می‌توانند نسبت به دریافت تسهیلات 40 میلیون تومانی با سود 4 درصد اقدام کنند.
همچنین قبادی رییس سازمان بهزیستی درباره عملکرد این سازمان جهت تامین مسکن مددجویان گفت: تاکنون 123 هزار واحد مسکن برای واجدان شرایط و مددجویان احداث شده است که حدود 78 هزار واحد مسکونی از این تعداد در دو دولت یازدهم و دوازدهم تحویل شده است.
وی ادامه داد: در 16 ماه اخیر 21 هزار واحد مسکونی در اختیار مددجویان سازمان بهزیستی قرار گرفته است.
قبادی با اشاره به تعداد خانوارهای دارای دو معلول اظهار داشت:
 14 هزار خانواده دارای دو عضو معلول و بیشتر در کشور وجود دارد که به 8700 خانوار واحد مسکونی تحویل داده شده است.
قبادی تاکید کرد:‌باقی مانده خانوارهای دارای دو عضو معلول یا بیشتر تا پایان سال جاری صاحب مسکن می‌شوند که در این امر بنیاد مستضعفان با سازمان بهزیستی همکاری خواهد کرد.
قبادی درباره ارزش ریالی این پروژه‌ها تاکید کرد:‌ هزینه ساخت هر مترمربع از این 1500 واحد حدود یک میلیون و 550 هزار تومان است که 75 درصد این هزینه را بهزیستی و 25 درصد باقیمانده را قرارگاه
خاتم الانبیا پرداخت می‌کند.