ويروس کرونا نه از بين رفته، نه ضعيف شده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت:

معاون بهداشت وزارت بهداشت با عنوان اين مطلب که ويروس کرونا نه از بين رفته و نه ضعيف شده است، بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در کشور تاکيد کرد.

ويروس کرونا نه از بين رفته، نه ضعيف شده است

معاون بهداشت وزارت بهداشت با عنوان اين مطلب که ويروس کرونا نه از بين رفته و نه ضعيف شده است، بر رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي در کشور تاکيد کرد.به گزارش مهر، علي رضا رئيسي، در نشست خبري که به صورت ويدئو کنفرانس برگزار شد، به وضعيت کرونا در کشور اشاره کرد و گفت: اين تصور که با گرم شدن هوا ويروس از بين مي رود، تصور غلطي است. به طوري که در دنيا هم به همين شکل است.وي افزود: بايد بپذيريم هر کسي از خانه بيرون مي‌آيد ماسک داشته باشد، اما استفاده از ماسک در مکان‌هاي بسته و تجمعات الزامي است.رئيسي ادامه داد: حتماً لازم نيست از ماسک N95 استفاده شود، حتي مي‌توان از پارچه‌هاي تميز نيز استفاده کرد.

وي افزود: ويروس نه ضعيف شده و نه از بين رفته است. بلکه اگر کنترل شده، به خاطر رعايت مردم است که اگر بخواهيم پروتکل‌هاي بهداشتي را ناديده بگيريم، ويروس دوباره اوج مي‌گيرد. مثل استان‌هايي که در وضعيت هشدار قرار گرفته‌اند.

رئيسي درباره بيماري‌زايي کرونا و مشکل تنفسي يا خوني بودن آن، گفت: اين ويروس رفتار و علائم ناشناخته‌اي دارد. اينکه گفته مي‌شود اين ويروس درگيري تنفسي ندارد، کذب است و کرونا ويروس قطعاً درگيري تنفسي دارد و باعث تنگي نفس، هايپوکسي و نارسايي ريه مي‌شود.وي، سکته‌هاي مغزي و قلبي ناشي از ابتلاء به کرونا ويروس را مورد اشاره قرار داد و افزود: سکته‌هاي قلبي و مغزي در مبتلايان کرونا هم به همين دليل است، چرا که درگيري عروق باعث سکته مي‌شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، به اجراي طرح ترافيک اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرين تصميم‌ها، طرح ترافيک در تهران از 17 خرداد 99 مجدداً اجرا مي‌شود.وي افزود: پس از اجراي طرح ترافيک بايد استفاده از ماسک در مترو و اتوبوس اجباري شود.