روحانی:منتقدان کاراته مغرض هستند

مربی تیم ملی کاراته گفت: کاراته ایران از آزمون سخت مسابقات کسب سهمیه سربلند بیرون آمد و با کسب چهار سهمیه حضور در بازیهای المپیک عملکرد موفقی داشته است.

مربی تیم ملی کاراته گفت: کاراته ایران از آزمون سخت مسابقات کسب سهمیه سربلند بیرون آمد و با کسب چهار سهمیه حضور در بازیهای المپیک عملکرد موفقی داشته است.
حسن روحانی در گفت و گو با مهر اظهار داشت: با برگزاری مسابقات کاراته وان لیسبون، رقابت‌های گزینشی المپیک از طریق رنکینگ به پایان رسید و باید چشم انتظار برگزاری مسابقات گزینشی پاریس باشیم. خوشبختانه تیم کومیته مردان و بانوان ایران بهترین عملکرد را در این رقابت‌ها داشتند و با کسب ۴ سهمیه همراه ترکیه بهترین عملکرد را در میان تمام تیم‌های حاضر جهان داشتند.
وی افزود: البته به این نکته توجه داشته باشید که تعداد ورزشکارانی که ترکیه با کشورهایی چون فرانسه، ایتالیا، روسیه و … برای حضور در مسابقات اعزام می‌کردند قابل مقایسه با ایران نبود. همین ترکیه علی رغم آنکه در بخش بانوان هر سه سهمیه را کسب کرده بود، تعداد زیادی ورزشکار به لیسبون اعزام کرد. این نشان از بنیه مالی قوی آنها برای اعزام تعداد زیادی ورزشکار به مسابقات دارد. ما هم دوست داشتیم با تعداد بیشتری ورزشکار در مسابقات شرکت کنیم منتها باید شرایط مالی ورزش را نیز در نظر می‌گرفتیم.
مربی تیم ملی ادامه داد: کاراته کاها مسیر دشواری را برای رسیدن به المپیک طی کردند. بعید می دانم رشته ورزشی دیگری باشد که برای کسب سهمیه سه سال به بیش از ۲۰ رقابت بین المللی آن هم در چهار قاره جهان اعزام شده باشد! همه اینها نشان دهنده سختی کار در کاراته بوده اما خوشبختانه کاراته ایران از این مسیر طولانی و سخت به سلامت عبور کرد.
دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ دوحه در واکنش به انتقادات صورت گرفته از کادر فنی در خصوص عدم آگاهی درباره چگونگی تخصیص سهمیه المپیک به ورزشکاران عنوان داشت: متأسفانه کسانی این انتقادات را مطرح می‌کنند که حتی الفبای کاراته را هم نمی‌شناسند. آقایان به اصطلاح آگاه می‌گویند که چرا کادر فنی ذبیح اله پورشیب و گنج زاده را علی رغم حضور در منطقه سبز، به مسابقات اعزام کرده است؟! مگر می‌شود ما این دو قهرمان را به مسابقات اعزام نکنیم. آنها در رقابت فشرده برای کسب سهمیه هستند، سهمیه ما در این وزن قطعی شده ولی اینکه پورشیب به المپیک می‌رود یا گنج زاده هنوز مشخص نیست. باید منتظر مسابقات قهرمانی اروپا در وزن ۸۴- بود و دید کدام یک از این دو قهرمان راهی المپیک می‌شود.
وی افزود: آقایان به جای آنکه بگویند تیم ملی کاراته کشورمان آنقدر قدرتمند بوده که در یک وزن دو ورزشکارش سهمیه گرفته، چنین حرف‌های بی پایه و اساسی را مطرح می‌کنند. من از این دوستان می‌خواهم اگر بنا به هر دلیلی می‌خواهند تیم ملی کاراته را تخریب کنند، موارد دیگری را دستاویز قرار دهند که برای جامعه کاراته تعجب برانگیز نباشد.
روحانی خاطرنشان ساخت: اعزام بهمن عسگری پس از قطعی شدن سهمیه به مسابقات هم مورد انتقاد قرار گرفته است. آیا دوستان اطلاع ندارند که عسگری برای آنکه در المپیک سرگروه باشد، باید نفر نخست رنکینگ بماند. به همین دلیل باید به مسابقات اعزام می‌شد تا ضمن حفظ رنکینگ نخست، در شرایط مسابقه هم باشد. در ضمن عسگری بعد از یک سال دوری از میدان اسفند سال گذشته به ترکیه اعزام شد و مسابقات لیسبون دومین رقابت‌ها پس از همه گیری کرونا بود. یادمان هم نرود که تا المپیک ما دیگر مسابقه دیگری نداریم و باید از این فرصت‌ها نهایت استفاده را ببریم.
مربی تیم ملی ادامه داد: درباره مهدی زاده هم انتقاد می‌شود که چرا کادر فنی از مسابقات او به عنوان دیدارهای تدارکاتی یاد می‌کند. این قهرمان شایسته از طریق رنکینگ شانس کسب سهمیه نداشت، او به مسابقات اعزام می‌شد تا برای پاریس آماده باشد. پس طبیعی است مسابقات قبل از پاریس برای او حکم دیدارهای تدارکاتی را داشته باشد.