بیائید گاهی شاد زندگی کنیم!

برای هر ملتی با توجه به فرهنگ و حتی اقلیم و موقعیت جغرافیایی، شادی معنای خاص، شکلی ویژه و حتی حد و اندازه‌های متفاوتی دارد؛ در برخی کشورها، شادی‌های جمعی و خیابانی بسیار اهمیت دارند؛ مردم کشورهایی مانند هند و اسپانیا، معمولا وقایع تقویمی ویژه بسیاری دارند که به‌واسطه آن‌ها به جشن‌های عمومی در خیابان‌های شهر و در کنار یکدیگر اقدام می‌کنند. عمده‌ترین جشن‌های عمومی، همان کارناوال‌های سالانه‌ای هستند که در برخی کشورها، توسط حضور جمعی مردم، اجرا می‌شوند. با توجه به گستردگی انواع شادی‌های فردی و جمعی، متوجه می‌شویم که شادی اساسا، یک نیاز مهم هم جسمی و هم روانی است. شادی، تاثیر بسیار زیادی در سبک زندگی و میزان تاب‌آوری مردم دارد و هرچه این انرژی مثبت در کنار دیگران مبادله شود، بر نشاط جمعی مردم یک کشور افزوده‌تر می‌شود. به نظر می‌رسد گاهی لازم است زمینه‌های شاد بودن را برای خود و افراد پیرامون‌مان فراهم کنیم. اما چگونه؟

برای هر ملتی با توجه به فرهنگ و حتی اقلیم و موقعیت جغرافیایی، شادی معنای خاص، شکلی ویژه و حتی حد و اندازه‌های متفاوتی دارد؛ در برخی کشورها، شادی‌های جمعی و خیابانی بسیار اهمیت دارند؛ مردم کشورهایی مانند هند و اسپانیا، معمولا وقایع تقویمی ویژه  بسیاری دارند که به‌واسطه آن‌ها به جشن‌های عمومی در خیابان‌های شهر و در کنار یکدیگر اقدام می‌کنند. عمده‌ترین جشن‌های عمومی، همان کارناوال‌های سالانه‌ای هستند که در برخی کشورها، توسط حضور جمعی مردم، اجرا می‌شوند. با توجه به گستردگی انواع شادی‌های فردی و جمعی، متوجه می‌شویم که شادی اساسا، یک نیاز مهم هم جسمی و هم روانی است. شادی، تاثیر بسیار زیادی در سبک زندگی و میزان تاب‌آوری مردم دارد و هرچه این انرژی مثبت در کنار دیگران مبادله شود، بر نشاط جمعی مردم یک کشور افزوده‌تر می‌شود. به نظر می‌رسد گاهی لازم است زمینه‌های شاد بودن را برای خود و افراد پیرامون‌مان فراهم کنیم. اما چگونه؟
بیشتر از قبل لبخند بزنید: افرادی که همیشه لبخند برلب دارند بهترین موجودات روی زمین هستند؛ لبخند بزنید تا شاد شوید.
فقط بروید: گاهی باید بدون دلیل در جایی حضور داشته باشید. لازم نیست برای همه کارهایی که در دنیا انجام می‌دهید دلیل منطقی بتراشید. به کتابفروشی بروید و از خواندن آن‌ها لذت ببرید. با دوستان‌تان قرار بگذارید و نهار را در محیطی آرام و دل‌انگیز سپری کنید. به خانواده‌تان سر بزنید و با آن گپ‌وگفتی راه بیندازید. چیزهایی بپوشید که حال‎تان را بهتر می‌کند: شما فرد بسیار ارزشمندی هستید. پس بهترین- و البته نه الزاما گران‌ترین- لباس‌ها را بپوشید. در فنجانی چای بنوشید که حال بهتری به شما می‌دهد.
از دیگران انتظار نداشته باشید مثل شما فکر کنند: هفته‌ای یکبار پست وبلاگی یا پادکستی را گوش کنید که مخالف نظرات شماست. همدلی و همدردی با دیگران باعث ایجاد احساس شادی و خوشحالی عمیقی می‌شود.
چیزی به دنیا اضافه کنید: جهان یک مجموعه کامل است. شما می‌توانید به توسعه و بهبود شرایط آن کمک کنید. پس به‌جای این‌که چیزی از آن کم کنید، چیز ارزشمندی بدان بیفزایید. از دوست‌های خوب و مثبت‌اندیش کمک بگیرید.
برای شاد کردن دیگران، آن‌ها را تشویق کنید: تشویق دیگران برای شاد کردن‌شان، روش‌های بسیار متنوعی دارد:
- می‌توانید آن‌ها را برای موفقیت‌های‌شان تشویق کنید
- می‌توانید آن‌ها را برای داشتن انگیزه بیشتر تشویق کنید
به هر حال، تشویق کردن یعنی تایید کردن! به این فکر کنید که در چه چیزهایی می‌توان دوستان را تشویق کرد:
• گاهی فرد روحیه خوبی دارد
• گاهی استوار است و پشتکار دارد
• گاهی مردد است و نیاز به تشویق دارد تا در مسیر باقی بماند
همه این‌ها فرصت‌هایی است که کمک می‌کند دیگران را خوشحال و شاد کنید.