افزایش مصرف اینترنت در شرایط اوج کرونا

بنابر گزارش یک مجموعه ارائه‌دهنده خدمات ابری در ایران، استفاده از اینترنت در سال ۹۹ نسبت به سال پیش از آن با افزایش همراه بوده است.اوج ترافیک اینترنت در دو بازه زمانی مرداد و آبان سال ۹۹ بوده که پیک‌های کرونا وارد کشور شده و قرنطینه به شکل جدی‌تری دنبال شد.

بنابر گزارش یک مجموعه ارائه‌دهنده خدمات ابری در ایران، استفاده از اینترنت در سال ۹۹ نسبت به سال پیش از آن با افزایش همراه بوده است.اوج ترافیک اینترنت در دو بازه زمانی مرداد و آبان سال ۹۹ بوده که پیک‌های کرونا وارد کشور شده و قرنطینه به شکل جدی‌تری دنبال شد.
به گزارش ایرنا، «گزارش وضعیت اینترنت در ایران» در سال ۹۹ که از سوی یک شرکت ارائه دهنده خدمات ابری منتشر شده است، جزئیاتی از وضعیت اینترنت و رفتار کاربران در آن را نشان می‌دهد.
 رشد ۱۰ درصدی میزبانی سایت‌ها در داخل کشور
مدتها است به دلیل تحریم‌هایی که از سوی کشورهای خارجی انجام می‌شود، شرکت‌های ایرانی تصمیم گرفتند برای دریافت خدمت بهتر و جلوگیری از بروز مشکلات حاصل از تحریم، میزبانی (هاست) سایت‌های خود را به داخل کشور بیاورند. استقبال از این فرآیند با توجه به تسهیلاتی که برای این اقدام در نظر گرفته شده نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است.
 پیک زمان استفاده از اینترنت در ایران
نمودار توزیع تجمعی کاربران اینترنت ایرانی در روزهای مختلف هفته نشان از افزایش استفاده از اینترنت نسبت به سال ۱۳۹۸ دارد. این داده‌ها بنا به روزهای تعطیل هفتگی در 
هر کشور نمایش‌های متفاوتی دارند. بازدید کاربران ایرانی در سال ۱۳۹۹ در روزهای غیر تعطیل رشد بالایی داشته و همچنین در روزهای تعطیل هم به نسبت مدت مشابه در سال قبل با رشد قابل توجهی روبرو بوده است.
گوگل‌کروم همچنان محبوب‌ترین مرورگر برای ایرانیان است و ۴۷ درصد استفاده‌ کاربران را به خود اختصاص داده است. استفاده‌ گسترده از تلفن‌های همراه و مخصوصا گوشی‌های مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید، مرورگرهای موجود بر روی این گوشی‌ها را در رده‌های بعدی استفاده قرار داده است.
 مرورگرهای مورد استفاده کاربران ایرانی
مطابق با داده‌های زیر کاربران موبایل در ایران نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش پیدا کرده‌اند. اقدام به طراحی اپلیکیشن به صورت اختصاصی برای دستگاه‌های قابل حمل هوشمند زمانی توجیه‌پذیر است که درصد قابل توجهی از کاربران شما از موبایل برای دسترسی به کسب‌وکار شما استفاده کرده باشند. ضریب ۶۱ درصدی کاربران دستگاه‌های هوشمند همراه نیاز به دسترسی‌پذیری کسب‌وکارها موضوعی گریزناپذیر است که مستلزم طراحی یا بازطراحی صفحات وب‌سایت برای این دسته از کاربران خواهد بود.