فرصت بهره‌مندی از مشوق‌های بازگشت ارز صادرات تا پایان تیرماه

همتی با ارسال نامه‌ای به رئیس اتاق ایران اعلام کرد؛

عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به غلامحسین شافعی اعلام کرد کلیه صادرکنندگان تا پایان تیرماه سال جاری مهلت دارند نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادراتی سال ۱۳۹۸ اقدام کنند.


عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با ارسال نامه‌ای به غلامحسین شافعی اعلام کرد کلیه صادرکنندگان تا پایان تیرماه سال جاری مهلت دارند نسبت به ایفای تعهدات ارزی صادراتی سال 1398 اقدام کنند.
به گزارش ایلنا، در نامه رئیس‌کل بانک مرکزی به رئیس اتاق ایران آمده است که صادرکنندگان به‌ منظور بهره‌مندی از مشوق‌ها و خدمات دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای ذی‌ربط، تا تاریخ اعلام شده باید تعهدات ارزی سال قبل خود را ایفا کنند.
نامه همتی در پاسخ به نامه 9 اردیبهشت شافعی ارسال شده است. رئیس اتاق ایران در آن نامه خطاب به همتی نوشته بود: حذف تعدیل 20 درصدی برای صادرات سال‌های 98 و 99 را بر خلاف رایزنی‌های صورت گرفته اعلام کرد و تاکید داشت این اقدام موجب ضرر هنگفت صادرکنندگان می‌شود.
به گفته همتی، تصمیم تازه بانک مرکزی بر اساس تصمیم کمیته موضوع ماده «2» مصوبات چهاردهمین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی و بهره‌مندی صادرکنندگان از مشوق‌ها و خدمات دستگاه‌های اجرایی، سازمان‌ها و نهادهای ذیربط اتخاذ شده است