آبفا:اولين جلسه ستاد تنش آبي شركت آب و فاضلاب استان مركزي برگزار شد

با توجه به كاهش ۴۰درصدي بارش‎ها در سال آبي جاري و احتمال بروز تنش آبي در كشور ، مهندس حميد رضا جانباز مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور با ارسال نامه اي ، شركت هاي آب و فاضلاب سراسر كشور را ملزم به تشكيل ستاد پايش تنش آبي و برگزاري جلسات اين ستاد به طور مستمر نمود.

اراك-خبرنگار آفرينش
با توجه به كاهش 40درصدي بارش‎ها در سال آبي جاري و احتمال بروز تنش آبي در كشور ، مهندس حميد رضا جانباز مدير عامل شركت مهندسي آب و فاضلاب كشور با ارسال نامه اي ، شركت هاي آب و فاضلاب سراسر كشور را ملزم به تشكيل ستاد پايش تنش آبي و برگزاري جلسات اين ستاد به طور مستمر نمود.
 به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان مركزي، به دنبال تشكيل ستاد پايش تنش آبي در اين شركت ،اولين جلسه اين ستاد با حضور مهندس عرفاني نسب مدير عامل  و اعضاء ستاد پايش تنش آبي شركت و حضور مديران امور آب و فاضلاب شهرستان‌هاي تابعه به صورت ويدئو كنفرانس برگزار شد.
در ابتداي جلسه فرشاد مومني مدير دفتر مديريت بحران و پدافند 
غير عامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي ضمن ارائه گزارشي از اقدامات انجام شده براي گذر از تنش آبي تابستان 1400 گفت :برگزاري 
2 مانور ديزل ژنراتور ، مانور تانكرهاي آبرساني ، شناسايي روستاهاي مواجهه با تنش آبي ،رصد تماس‎هاي مردمي از سامانه 122  و برقراري كشيك همكاران در ستاد و شهرستان ها تا پايان تابستان از اقداماتي است كه در اين صورت پذيرفته است.
در ادامه محمد اميني مدير دفتر سيستم هاي كنترل انرژي شركت آب و فاضلاب استان مركزي ضمن تشريح برگزاري مانورهاي ديزل ژنراتور، هدف از برگزاري اين مانورها بررسي وضعيت ديزل ژنراتورها براي تامين برق تاسيسات در مواقع قطع برق عنوان نمود و افزود:در اين راستا دستورالعمل بهره برداري از ديزل ژنراتورها به امورات آب و فاضلاب شهرستان‎هاي تابعه ابلاغ شده است.
در ادامه هريك از مديران امور آب و فاضلاب شهرستان هاي تابعه كه از طريق ويدئو كنفرانس در اين جلسه حضور داشتند وضعيت آبرساني به روستاها  و اقدامات انجام شده در روستاهاي داراي تنش آبي حوزه خدمت خود را تشريح نموده و برنامه‎هاي آتي براي كاهش تنش آبي در اين روستاها را ارائه نمودند.
سپس مهندس عرفاني نسب مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان مركزي با اشاره به كاهش بارندگي در سال آبي جاري اظهار داشت:
114 روستا در استان مركزي با تنش آبي مواجه هستند كه براي تك تك اين روستاهاي پروژه هاي آبرساني تعريف شده است كه در صورت تخصيص اعتبارات با آمادگي همكاران در ستاد و امور آبفاي شهرستان‎ها به سرعت اجرا مي‎گردند.