وزيرعلوم:لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف

در نشستی مشترک؛

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف تأکید کرد.

وزيرعلوم:لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف تأکید کرد.
به گزارش دانشجو، منصور غلامی وزیرعلوم تحقیقات و فناوری در نشست مشترک «شورای نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت» و «شورای راهبری مدیریت» که در تالار شهدای جهاد علمی این وزارت برگزار شد، بر لزوم تقویت فرهنگ خودارزیابی
 و دیگرارزیابی در بخش‌های مختلف ستاد و صف تأکید کرد.
وی ادامه داد: فرایند ارزیابی این امکان را برای دستگاه پدید می‌آورد تا به نقاط قوت و ضعف عملکرد خود واقف شود و بازنمای زحمات همه کارکنان و مدیران ستاد و دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها 
باشد.
وی بر دقت نظر بر تکمیل بودن اطلاعات و مستندات تأکید کرد و افزود: باید با پیگیری این موضوع، فرهنگ خودارزیابی و دیگرارزیابی را در بخش‌های مختلف ستاد و صف تقویت 
کنیم.
 وجوه کارکردی نظام علم و فناوری با ارزیابی عملکرد وزارت علوم، در اختیار جامعه قرار می‌گیرد
غلامعلی منتظر رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست گفت: ارزیابی عملکرد وزارت علوم، دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها، آینه‌ای است که مهم‌ترین وجوه کارکردی نظام علم و فناوری را در اختیار جامعه قرار می‌دهد.وی با بیان فرآیند ارزیابی عملکرد شاخص‌های اختصاصی تصریح کرد: در جلسه مشترک وزارت با سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه 
و بودجه در آذرماه ۱۳۹۹ قرار شد که شاخص‌های ارزیابی وزارت علوم در دوسطح: ملّی و مؤسسه‌ای با پیشنهاد وزارت علوم تدوین شود و برای ارزیابی در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مبنای عمل قرار گیرد.
منتظر افزود: پس از استعلام از حوزه‌های مختلف ستاد، شاخص‌های ارزیابی وزارتخانه و دانشگاه‌ها تدوین و پس از بررسی در سازمان امور استخدامی، همان شاخص‌ها به وزارتخانه ابلاغ شد و ارزیابی این شاخص‌ها از تاریخ ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰‌ آغاز شده است.رئیس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم تصریح کرد: این شاخص‌ها مربوط به فعالیت‌های تخصصی حوزه علم وفناوری در
 شش محور شامل: آموزشی، پژوهشی، دانشجویی، رفاهی دانشجویان، بین‌المللی و فرهنگی و اجتماعی است که مشتمل بر ۴۹ شاخص در سطح ملّی و
 ۳۸ شاخص در سطح مؤسسه‌ای (دانشگاه، پژوهشگاه و پارک علم و فناوری)است.