دانشگاه‎ها از دل قراردادهای صنعتی باید مقاله تولید کنند

رئیس دانشگاه امیرکبیر:

دانشگاه‎ها از دل قراردادهای صنعتی باید مقاله تولید کنند


رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه دانشگاه نسل چهارم به دنبال رفع نیازهای جامعه و صنعت است، گفت:باید به سمتی حرکت کنیم که از دل قراردادهای صنعتی مقاله استخراج کنیم.
به گزارش مهر، سید احمد معتمدی در بیست و نهمین کنفرانس مهندسی برق ایران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت:دانشگاه های کشور نسبت به گذشته بیشتر به سمت فعالیت‌های کاربردی حرکت
کرده اند بنابراین می‎توان گفت که دانشگاه ها به سمت حرکت برای ایجاد دانشگاه های نسل سوم و چهارم هستند.
وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز اولویت خود را تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم و چهارم قرار داده است، افزود: باتوجه به اینکه حرکت به سمت فناوری و کاربردی سازی آن در جامعه از اولویت‎های دانشگاه نسل چهارم است بنابراین دانشگاه صنعتی امیرکیبر نیز برنامه راهبردی خود را در این زمینه طراحی کرده است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار داشت: ارتباط این دانشگاه
با صنعت نسبت به گذشته بسیار زیاد شده است و جذب قراردادهای صنعتی این دانشگاه در سال ۹۹ نسبت گذشته رشد چهاربرابری داشته است.
معتمدی خاطرنشان کرد:این دانشگاه اولویت خود را رفع نیازهای صنعت و جامعه قرار داده است بنابراین میزان قراردادهای صنعتی این دانشگاه نیز افزوده شده است.
وی اظهار داشت:طی سال‎های اخیر ارتباط دانشگاه های کشور با صنعت بسیار رشد داشته و باید این روند به صورت مستمر دنبال شود.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: در کنار تولید مقالات
در دانشگاه ها باید تجربه های صنعت نیز مورد توجه قرار گیرد تا آموزش‎ها در بستر کاربرد قرار گیرد.معتمدی عنوان کرد:دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارتباط بسیار خوبی با حوزه های صنعتی کشور از جمله حوزه فناوری اطلاعات
و ارتباطات دارد و افتتاح پروژه ابررایانه دانشگاه نیز در این راستا بوده است.