رشد ۲۰ برابری پهنای باند اینترنت پرسرعت در همدان

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان همدان:

مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان همدان از تحقق رشد ۲۰برابری پهنای باند اینترنت پرسرعت خبر داد.

همدان-محبوبه یادگاری
مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان همدان از تحقق رشد 20برابری پهنای باند اینترنت پرسرعت خبر داد.
فریدون حسن پور مدیر روابط عمومی شرکت مخابرات استان همدان  گفت:بحران کووید 19 نشان داد باید با اتخاذ سیاست‌های صحیح مدیریتی نابرابری دیجیتال را در شهر و روستاها کاهش داد و این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.
وی بیان کرد: به همین منظور از ابتدای شروع بحران تاکنون با توسعه زیرساخت‌های مخابراتی منجر به رشد 20برابری پهنای باند اینترنت پرسرعت در شهرها و اکثر روستاهای استان شد.
غلامحسین سرفچگانی رئیس اداره نگهداری و پشتیبانی سیار استان همدان (همراه اول) گفت:
سال گذشته مرکز سوئیچینگ ارتباطات سیار استان همدان موفق به کسب رتبه اول کشوری در نگهداری سالن و همچنین نگهداری شبکه رادیویی ایران شد.
وی به ظرفیت مخابرات استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: به خاطر نوع کارکردی که در مجموعه نگهداری استان همدان داریم این ظرفیت وجود دارد که استان همدان با نصب تجهیزات کیفیتی حجیم خودش مرکز ورودی اینترنت باشد.
 اینترنت 5جی وارد شده است
وی درباره فن آوری 5جی نیز گفت:اینترنت 5جی وارد شده است ولی به خاطر تحریم و به علت
گران بودن گوشی‌های مجهز به آن فقط از این فن آوری مراکز تحقیقاتی، دانشگاهی و نهایتاً فرودگاهی از آن استفاده می‌کنند. سرفچگانی به نقاط سایت موجود در استان همدان نیز گریزی زد و افزود:
 713 نقطه سایت در استان همدان دارای فن آوری3جی،
 2جی و 4 جی هستند که از لحاظ نسبی سایت‌های ما نسل 3 را پوشش می‌دهند که این نوید را می‌دهیم که تا پایان خرداد امسال به 70 درصد توسعه خواهد یافت و بیشتر این توسعه در بخش توسعه روستایی در حال رشد است.
وی به مخاطرات در بحث سایت‌ها اشاره کرد و افزود: قطع برق اولین مشکل در بیشترین خرابی‎هاست ولی بحث سرقت فیبر، سرقت باتری و خرابی تجهیزات نیز مطرح است که مردم می‌توانند در صورت مشاهده سرقت و تردد غیرمجاز در محدوده سایت‌ها در
 هر ساعتی از شبانه روز با تماس با پلیس 110 یا سامانه 2021 با مسؤولان حراست تماس بگیرند و اطلاع دهند.
وی به پرسش‌های متداول مردم در رابطه با دکل‌های نصب شده در محلات نیز اشاره کرد و گفت: برای ایجاد سایت جدید در محلات برای نصب دکل با مالکان وارد مذاکره شده و محل را یا خریداری و یا حداقل به مدت 3 سال با افزایش سالانه 20 درصدی اجاره بها اجاره می‌نماییم که تجهیزات استفاده شده در این دکل‌ها دارای استاندارد اروپایی است و هیچ مشکلی از بابت تشعشع ایجاد نخواهد کرد چرا که نصب هر دکل باید تأییدیه از سازمان تنظیم مقررات و سازمان بهداشت را نیز کسب کرده باشد.وی در رابطه با سامانه 9290 نیز گفت:در صورت عدم پوشش در مناطق مردم می‌توانند با سامانه 9290 تماس بگیرند و در اسرع وقت به مشکل آنان رسیدگی
خواهد شد.
افشین جاودانی هما مدیر شبکه دیتا شرکت مخابرات استان همدان نيز گفت: مدیریت شبکه دیتا وظیفه اصلی که برعهده دارد برقراری، پایداری و تأمین ارتباطات دیتا است. به عبارتی اینترنت، اینترانت و تمامی ارتباطی که برای رد و بدل کردن اطلاعات نیازمند است در حوزه مدیریت شبکه دیتا مخابرات انجام می‌شود.
جاودانی افزود: در ایام عید به صورت شبانه روزی تلاش شد که ارتباطات را توسعه و رشد دهیم و بتوانیم نیازمندی جامعه را فراهم کنیم و با همکاری و همیاری مدیر مخابرات در تأمین برخی تجهیزات این ارتباطات را برقرار و دایر کردیم و در مدت اندکی به رقم 27 الی 28جی توسعه دادیم.
وی به توسعه ارتباطات در بخش روستایی نیز اشاره کرد و افزود: استان همدان دارای تعداد روستاهای زیادی است و تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که این ارتباطات را توسعه دهیم و پهنه باندهای خروجی را توسعه داده و در بستر فیبر این انتقال صورت گرفت که پهنای باند به 20 تا 30 برابر توسعه
یافته است.