تکمیل پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز نیاز به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد

رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی:

تکمیل پردیس سینمایی ۲۹ بهمن تبریز نیاز به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار دارد


تبریز-توفیقی
رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی گفت:با وجود اینکه در سال گذشته بیش از هشت ماه سینماها تعطیل کامل شده بود ولی با رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل‎های بهداشتی جشنواره فیلم فجر در سینماهای تبریز با ظرفیت یک به پنج اجرا شد.
بلاغی، ادامه داد:در بودجه سال ۹۹ و از محل اعتبارات تملک دارایی استان سه میلیارد ریال در بخش عمرانی برای اجرای پردیس سینمایی
۲۹ بهمن تبریز اختصاص و ۱۰۰ درصد این بودجه تحقق یافت و این پروژه هم اکنون به حدود ۴۰ درصد پیشرفت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه بر اساس برآورد اخیر تکمیل پردیس سینمایی
 ۲۹ بهمن تبریز نیاز به بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال است، یادآوری کرد: تلاش می‎شود تا دهه فجر امسال این پردیس آماده بهره‎برداری شود.
رئیس حوزه هنری آذربایجان‌شرقی احداث پردیس تاریخی مراغه را از برنامه های حوزه هنری در سال جاری اعلام کرد و گفت: این پردیس تاریخی از ۶ هزار مترمربع وسعت به ۱۳ هزار مترمربع افزایش یافته است و تا پایان اردیبهشت امسال عملیات اجرایی آن آغاز می‎شود و منابع مالی آن تا حدودی تامین شده است.
بلاغی، با اشاره به پردیس سینمایی سراب، افزود:در صورت تخصیص بودجه اولیه، این پردیس امسال وارد مرحله عملیاتی می‎شود و این پروژه در مدت یک سال قابل بهره برداری است.
وی یادآوری کرد:یک پردیس سینمایی سه سالنه نیز در یکی از مجموعه تجاری تبریز به صورت مشارکتی در مناطق کم برخوردار این شهر در
 حال اجرا بوده که پس از تجهیز تا دو ماه آینده به بهره برداری می‎رسد.