۳۰ درصد فعالان حمل و نقل هنوز وام کرونایی نگرفته‌اند

مقام مسئول در وزارت راه:

۳۰ درصد فعالان حمل و نقل هنوز وام کرونایی نگرفته‌اند


مدیرکل بهره‌وری حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: تا اواسط خرداد ۱۴۰۰ حدود ۷۲ درصد از تسهیلات حمایتی به شرکت‌ها و رانندگان حمل‌ونقل برون شهری آسیب دیده از کرونا پرداخت شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی،
محسن صادقی درباره آخرین میزان تسهیلات پرداختی به فعالان آسیب دیده از کرونا در حوزه حمل و نقل گفت: تا اواسط خرداد ۱۴۰۰، از مجموع حدود ۴ هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان تسهیلات درخواستی بخش حمل و نقل برون شهری، ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۷۲ درصد از کل تسهیلات درخواستی به متقاضیان در بخش حمل و نقل جاده‌ای و هوایی، ریلی و دریایی پرداخت شده است.
صادقی گفت: دولت در دو بخش به حمل و نقل عمومی برون شهری تسهیلات پرداخت کرده است. بخش اول به طور ویژه حوزه حمل و نقل هوایی و ریلی هستند که آسیب بسیار شدیدی از شیوع کرونا دیدند و بخش دیگر حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری نظیر رانندگان مسافربری جاده‌ای و شرکت‌ها هستند که با آسیب‌های قابل توجهی روبرو شدند.
وی افزود: در مجموع حدود ۲۰۳ هزار پرونده از سوی شرکت‌های حمل‌ونقلی و رانندگان برای دریافت این وام تشکیل شده که از این رقم، حدود ۱۵۵ هزار پرونده و معادل ۷۶ درصد از کل پرونده‌ها به مرحله پرداخت رسید و مابقی پرونده‌ها نیز در فرایند پرداخت قرار دارند.
صادقی در مورد آخرین وضعیت تسهیلات ویژه شرکت‌های بزرگ حمل‌ونقل هوایی و ریلی افزود: تاکنون در بخش هوایی، از مجموع
 ۲۹ پرونده که درخواست بیش از ۲ هزار و ۵۵۳ میلیارد تومان تسهیلات داشته‌اند، پرونده ۱۵ شرکت به ارزش حدود ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده که نشان از پرداخت ۸۶ درصدی کل تسهیلات درخواستی این بخش دارد.