۵۰ درصد بازماندگان کووید ۱۹ دچار ناتوانی های جدید جسمی هستند

محققان پی بردند؛

محققان دریافتند که در ماه های ابتدایی پاندمی کووید ۱۹، تقریبا نیمی از بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان، تا حدودی با "کاهش عملکرد" روبرو بوده اند.

۵۰ درصد بازماندگان کووید ۱۹ دچار ناتوانی های جدید   جسمی هستند

محققان دریافتند که در ماه های ابتدایی پاندمی کووید ۱۹، تقریبا نیمی از بیماران کرونایی ترخیص شده از بیمارستان، تا حدودی با "کاهش عملکرد" روبرو بوده اند.
به گزارش مهر به نقل از هلث دی، افرادی که به خاطر ابتلاء به کووید ۱۹ بستری شده اند، معمولاً نسبت به قبل از بیماری خود وضعیت بسیار وخیمی دارند و این امر بر اهمیت ارزش پیشگیری از موارد شدید با واکسیناسیون تأکید دارد.
این شرایط شامل افرادی است که به خاطر اختلالات جسمی مانند ضعف عضلانی؛ نیاز به کمک برای راه رفتن یا سایر فعالیت‌های روزمره؛ اکسیژن خانگی؛ یا گفتاردرمانی یا رژیم‌های غذایی خاص بعد از استفاده از دستگاه تنفسی ونتیلاتور، نیاز به درمان‌های بیشتر دارند.
به گفته محققان، نتایج این مطالعه بر یک نکته حیاتی تاکید دارد: بسیاری از افراد نجات یافته از کووید ۱۹ شدید با روند بهبود طولانی مدتی روبرو هستند.
دکتر «آلیشیا دانتر»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه میشیگان، در این باره می‌گوید: «با وجود گذشت یک سال و نیم از پاندمی کووید ۱۹، بسیاری از افراد هنوز فکر می‌کنند که تنها عارضه این بیماری، مرگ است.»
وی در ادامه می‌افزاید: «افراد جوان‌تر که خطر مرگ در آنها پایین‌تر است، به اشتباه فکر می‌کنند که نباید نگران هیچ چیزی باشند.»
بسیاری از مطالعات پیامدهای طولانی مدت کووید ۱۹ از جمله ضعف جسمانی، خستگی عمیق و مه مغزی (عدم تمرکز) را حتی پس از یک عفونت خفیف ثبت کرده اند.
درحالیکه کووید ۱۹ ابتدا بر ریه‌ها تأثیر می‌گذارد اما می‌تواند به سایر اعضای بدن نظیر قلب و مغز هم آسیب برساند.
در این مطالعه گزارش پزشکی ۲۸۸ بیمار کرونایی بررسی شد. محققان مشاهده کردند حدود نیمی از بیماران (۴۵ درصد) در زمان ترخیص از بیمارستان دچار نوعی زوال عملکردی بودند.
یک دلیل این است که بیمار بودن موجب کاهش قدرت عضلانی و قلب و ظرفیت تنفس که حتی کارهای روزمره را نیز دشوار می‌کند،
 می‌شود.