برای رویارویی با سختی‌های جام‌جهانی آماده ایم

ناظم‌الشریعه:

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: در گروه سختی در جام جهانی قرار داریم اما مطمئن باشید برای سختی‌ها آماده شده‌ایم و آمدیم که دوباره افتخارآفرینی کنیم.

برای رویارویی با سختی‌های جام‌جهانی آماده ایم

سرمربی تیم ملی فوتسال گفت: در گروه سختی در جام جهانی قرار داریم اما مطمئن باشید برای سختی‌ها آماده شده‌ایم و آمدیم که دوباره افتخارآفرینی کنیم.
 مراسم قرعه‌کشی نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال برگزار شد و تیم ملی ایران با تیم‌های آرژانتین، صربستان و آمریکا در گروه ششم این رقابت‌ها قرار گرفت.
«سید محمد ناظم‌الشریعه» سرمربی تیم ملی فوتسال در گفت و گو با ایرنا در خصوص مشخص شدن حریفان ایران در مرحله گروهی جام جهانی اظهار داشت: بدون شک کار سختی در این مسابقات داریم اما همه تلاش خود را برای موفقیت دوباره به کار خواهیم گرفت. در ابتدا هدفمان صعود مرحله حذفی جام جهانی است.
وی در مورد تیم ملی آرژانتین گفت: این تیم قهرمان کنونی جهان است و در جام جهانی کلمبیا نشان داد که چه کیفیتی دارد. این تیم خصوصیاتی دارد که در تیم های آمریکای جنوبی کم دیده می‌شود و آن هم سختکوشی در دفاع است. این تیم علاوه بر دفاع خوب، ضد حمله های سریعی نیز
 دارد.
سرمربی تیم ملی فوتسال ایران در مورد تیم صربستان بیان کرد: صربستان تیمی است که در این سال‌ها پیشرفت بسیار زیادی داشته است. شما می‌دانید وقتی تیمی میزبانی می‌گیرد، در کل آن رشته رشد بسیار زیادی می‌کند. صربستان میزبانی جام ملت‌های اروپا را گرفت و حتی به جمع هشت تیم برتر راه یافت. این تیم به سبک تیم‌های اروپای شرقی و روسیه بازی می‌کند. خصوصیات این سبک، بازی فیزیکی و تاکتیک پذیری بسیار زیاد است. البته بازیکنان این تیم‌ها ضعف تکنیکی دارند اما بسیار پرتلاش هستند.
ناظم‌الشریعه درباره تیم ملی فوتسال آمریکا اظهار داشت: هر موقع می‌خواهیم تیمی را در نظر بگیریم، در ابتدا به سابقه آن‌ها نگاه می‌کنیم. آمریکا در جام جهانی یک نایب قهرمانی و یک سومی دارد. با اینکه این تیم چندین سال در جام جهانی حضور نداشته، اما سابقه این تیم نشان می‌دهد آنها دست و پا بسته
نیستند.
وی ادامه داد: در گروه سختی قرار داریم اما مطمئن باشید ما برای سختی‌ها آماده شده‌ایم و آمدیم که دوباره افتخارآفرینی کنیم. البته این موضوع تنها با حرف زدن انجام نمی‌شود و بازیکنان نیز باید ثابت کنند که مرد روزهای سخت هستند. مسوولان نیز باید از این تیم به خوبی حمایت کنند تا بتوانیم دوباره نتیجه خوبی برای ورزش ایران بدست آوریم.
سرمربی تیم ملی فوتسال در مورد تدارک دیدارهای دوستانه با توجه به مشخص شدن حریفان در جام جهانی گفت: ما به یک تورنمنت دعوت شده بودیم که آمریکا هم در آن حضور داشت. در میان تیم‌هایی که سبک بازی آن‌ها به صربستان نزدیک است، بلاروس گزینه بسیار خوبی برای بازی دوستانه به شمار می رود. تیم‌های آمریکای جنوبی مانند برزیل، ونزوئلا و کاستاریکا نیز برای آمادگی ما مقابل آرژانتین خوب هستند اما بازی با آن‌ها شرایط خاصی دارد و باید در کشوری ثالث و با دعوت دیگر تیم‌ها صورت
پذیرد.  
ناظم‌الشریعه در مورد اردوی تیم ملی فوتسال در کیش عنوان کرد: شرایط تمرین و هتل بسیار خوب بود. بازیکنان به دلیل فشار بالای تمرینات نیاز به یک انرژی مثبت داشتند و اردوی کیش به این موضوع کمک کرد.
وی در مورد همکاری محمد کشاورز و تیم ملی فوتسال گفت: بر اساس صحبتی که با فدراسیون فوتبال داشتیم، آنها گفتند که مصوبه هیات رییسه اجازه نمی‌دهد که کشاورز هم در باشگاه فعالیت کند و هم در تیم ملی و بدین ترتیب حضور او در تیم ملی منتفی است.  
نهمین دوره مسابقات جام جهانی فوتسال با حضور ۲۴ تیم و در قالب ۶ گروه از ۲۱ شهریور تا ۱۱ مهر ۱۴۰۰ به میزبانی لیتوانی برگزار خواهد شد. برنامه مسابقات ایران در جام‌جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی به شرح زیر است:
بازی اول (۲۳ شهریور):
صربستان - ایران
بازی دوم (۲۶ شهریور):
ایران - ایالات متحده آمریکا
بازی سوم (۲۹ شهریور):
ایران - آرژانتین