جزیره هرمز؛ سرزمین رنگ‌ها

جزیره هرمز در ۱۶ کیلومتری بندرعباس سرزمین رنگ‌ها لقب گرفته است و یکی از زیباترین و خاص‌ترین جاهای دیدنی ایران است.خاک سرخ و کوه‌هایی به رنگ زرد، سفید و قرمز شما را با منظره‌ای بی‌نظیر روبرو خواهند کرد.


جزیره هرمز در 16 کیلومتری بندرعباس سرزمین رنگ‌ها لقب گرفته است و یکی از زیباترین و خاص‌ترین جاهای دیدنی ایران است.خاک سرخ و کوه‌هایی به رنگ زرد، سفید و قرمز شما را با منظره‌ای بی‌نظیر روبرو خواهند کرد.
لذت گشت‌و‌گذار در جزیره به تنهایی می‌تواند یک سفر خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزند. پس از رسیدن به بندرعباس می‌توانید با قایق‌های تندرو اسکله حقانی به جزیره هرمز برسید.
جالب‌ترین چیزی که در نگاه اول توجه شما را جلب خواهد کرد کوهی سرخ‌رنگ است که محلی‌ها خاک آن را گِلَک گذاشته‌اند. طعم غذا‌هایی که در جزیره هرمز خواهید خورد با مزه تمام غذا‌های دنیا متفاوت است. دلیل این تفاوت استفاده از ادویه‌ای به نام سوراغ است که از همین خاک سرخ تهیه شده است.
این جزیره به دلیل خاک‌های رنگی خود بهشت زمین‌شناسان نام گرفته است.لحظه رویارویی شما با خاک های رنگارنگ جزیره و آب آبی
 خلیج همیشه فارس زیبایی وصف‌ناپذیری را به ارمغان
می‌آورد.
دره‌ی سکوت یکی از مناطق دیدنی این جزیره است که اگر دست خود را چند دقیقه در آب آن قرار دهید روی دستتان لایه ای از بلور نمکی شکل می‌گیرد.قدم زدن در نیمه دوم سال در ساحلی اسرارآمیز و دیدن طلوع و غروب خورشید در کنار طیف‌های رنگی بی‌نظیر، جزیره هرمز را به یکی از زیباترین جزایر جهان تبدیل کرده است. از جمله دیدنی‌های هرمز می‌توان به دره رنگین‌کمان، دره مجسمه‌ها، موزه دکتر احمد نادعلیان، و فرش هرمز اشاره کرد.