پوستر جایزه نوبل ایرانی برای نخبگان علمی کشور رونمایی شد

پوستر جایزه نوبل ایرانی برای نخبگان علمی کشور رونمایی شد


آئین رونمایی از پوستر جایزه بنیاد البرز موسوم به نوبل ایرانی به نخبگان علمی کشور برگزار شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر ارشدی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز در آیین رونمایی از پوستر جایزه بنیاد البرز موسوم به نوبل ایرانی به نخبگان علمی کشور در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: جایزه البرز با قدمت ۶۰ ساله با نام زنده یاد حسینعلی البرز تشکیل شد و در طول این دهه‌ها چندین نفر از نخبگان را مورد حمایت و تشویق خود قرار داده است.
او افزود:از جمله ویژگی‌های این نفرات برگزیده می‌توان به ثمره کار این بزرگواران که تسکین آلام بشری، بالا رفتن حیثیت جامعه بشری است، اشاره کرد.
مدیرعامل فرهنگی بنیاد فرهنگی البرز تصریح کرد: از جمله تغییرات جایزه البرز نسبت به سال‌های پیش، ایجاد ساختار دبیرخانه است. گروه مشاوران جایزه البرز برای کمک به بنیاد آماده است، در واقع این گروه‌ها
با حضور نخبه‌های کل کشور تشکیل شده است.
ارشدی بیان کرد: افزایش رقم نقدی این جایزه از جمله برنامه‌های مهم این بنیاد در سال‌های آینده است. امیدواریم با اجرای صحیح این برنامه تلاش این بنیاد به ثمر برسد.
 نظام بندی جوایز البرز اهمیت ویژه ای دارد
در ادامه حسن دانایی فرد، عضو شورای سیاستگذاری جایزه البرز اظهار کرد: موضوع نظام بندی جوایز البرز موضوع بسیار مفیدی است.در دستگاه آکادمیک ایران، کمک دستگاه‌های غیردولتی برای افزایش ارزش این جایگاه، بسیار حائز اهمیت است.
او افزود:اگر بتوانیم این جایزه را با وزارت علوم پیوند دهیم، به گیرندگان این جایزه، کمک بسیار شایانی خواهد شد.