گسترش همکاری دانشگاه علوم توانبخشی و شبکه ملی توانبخشی

تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و شبکه ملی توانبخشی کشور به امضای دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و دکتر نسبی طهرانی، رئیس هیات مدیره شبکه ملی توانبخشی کشور رسید.


تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و شبکه ملی توانبخشی کشور به امضای دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و دکتر نسبی طهرانی، رئیس هیات مدیره شبکه ملی توانبخشی کشور رسید.
به گزارش ایسنا، دکتر خانکه، رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن امضای این تفاهم‌نامه، در نشست مشترک اداره کل امور خیرین و موسسات خیریه سلامت وزارت بهداشت، شبکه ملی توانبخشی کشور و دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، آمادگی همکاری‌های مشترک آموزشی و پژوهشی دانشگاه با انجمن‌ها و تشکل های غیردولتی عضو شبکه ملی توانبخشی کشور را اعلام کرد.
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با معرفی کوتاهی از امکانات آموزشی، تحقیقاتی و مراکز درمانی تابعه این دانشگاه، تاکید کرد: همه این امکانات در اختیار بیماران و نیازمندان جامعه است که بخشی از آنان تحت پوشش حمایت‌های انجمن ها و تشکل‌های مردم نهاد هستند.
دکتر خانکه به عدم حمایت بیمه‌ها از خدمات توانبخشی و تامین وسایل توانبخشی مورد نیاز اشاره کرد و گفت: برای ارائه خدمات و یا تامین تجهیزات توانبخشی، باید هزینه آنها را از مردم بگیریم و یا از درآمدهای دانشگاه استفاده کنیم که آن هم ظلم به بخش‌های دیگر است.
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی افزود: از ۲۷ سال گذشته در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی مشغول خدمت هستم و کمتر از یک سال است که مسئولیت این دانشگاه را بر عهده دارم و خیلی خوب عرصه‌های توانبخشی را می‌شناسم و با توجه به نیاز اقشار مختلف مردم، پیشنهاد ادغام این خدمات در شبکه بهداشتی کشور را مطرح کردم تا برخی از اختلالات، در همان ابتدا شناسایی شود و با پیشگیری و یا درمان‌های اولیه، به مرحله ای نرسند که نیازمند صرف هزینه بیشتر شوند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر خانکه تصریح کرد: دانشگاه ثروتمندی نیستیم، ولی پای تعهدات خودمان هستیم و دانشگاه با تمام امکانات آموزشی، پژوهشی و درمانی خود، در خدمت انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی حامی بیماران و شبکه ملی توانبخشی کشور است.