تا آغاز دولت سیزدهم ۱۰ میلیون روستایی از آب سالم برخوردار می‌شوند

وزیر نیرو گفت: جمعیت روستایی برخوردار از شبکه‌ آب سالم و پایدار تا آغاز دولت سیزدهم به اندکی بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

وزیر نیرو گفت: جمعیت روستایی برخوردار از شبکه‌ آب سالم و پایدار تا آغاز دولت سیزدهم به اندکی بیش از 10 میلیون نفر می‌رسد.
به گزارش ایلنا از وزارت نیرو، «رضا اردکانیان» در آئین بهره‌برداری از پنج طرح صنعت آب و برق با اعتبار 432 میلیارد تومان در سه استان همدان، زنجان و گلستان افزود: در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، بیش از 8 میلیون و 927 هزار هموطن روستایی در بیش از 13 هزار و 500 روستای کشور به شبکه‌های آب سالم و پایدار وصل شدند.
وی اضافه کرد: هدفگذاری ما رسیدن به رقم بیش از 9 میلیون نفر است که امید است شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و همکاران در استان‌ها با جدیت لازم طرح‌ها را دنبال کنند تا در هفته‌های باقی مانده از مجال دولت دوازدهم این وعده هم عملی شود.
اردکانیان گفت: تحقق این وعده‌ها و برنامه‌ها به تامین منابع مالی هم وابسته است و ما این بحث را هم جزو وظایف و ماموریت‌های خود می‌دانیم که با پیگیری‌های روزانه، منابع لازم برای اجرای طرح‌ها را تامین کنیم.
وزیر نیرو گفت: هدفگذاری ما بدان معناست که در پایان دولت دوازدهم و آغاز دولت سیزدهم جمعیت روستایی بهره‌مند از شبکه‌های آب سالم و پایدار در سطح کشور به اندکی بیش از 10 میلیون نفر خواهد رسید و این دستاورد بزرگی برای جمهوری اسلامی است.
وی اظهار داشت: امید است این روند که به طور خاص از سال 93 در کشور آغاز شده با اجازات و حمایت‌های مقام معظم رهبری برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی در این عرصه تداوم داشته باشد و بتوانیم در سال‌های پیش‌رو شاهد استمرار این حرکت تا آخرین روستا و دسترسی آخرین هموطن روستایی به این شبکه‌ها باشیم.