برترین دانشگاه‌ های جهان در سال ۲۰۲۱

لیست برترین دانشگاه‌‎های جهان در سال ۲۰۲۱ در وب‌سایت مؤسسه QS منتشر شد. مؤسسه QS در واقع یکی از معروف‌ترین و معتبر‌ترین رتبه‌بند‌های موجود برای ارزیابی کیفیت دانشگاه‌های جهان است که توسط TopUniversities انجام می‌شود. این رتبه‌بندی توسط نشریه آموزش عالی تایمز لندن و مؤسسه (Quacquarelli Symonds) صورت می‌گیرد. این نشریه هر ساله لیستی از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا را با عنوان (THES – QS World University Rankings) منتشر می‌کند. در مقایسه با رتبه‌بندی‌های دیگر، در این رتبه‌بندی سالانه بسیاری از دانشگاه‌های غیرآمریکایی و خصوصاً انگلیسی در میان رتبه‌های بالای آن قرار دارند.


لیست برترین دانشگاه‌‎های جهان در سال ۲۰۲۱  در وب‌سایت مؤسسه QS منتشر شد. مؤسسه QS در واقع یکی از معروف‌ترین و معتبر‌ترین رتبه‌بند‌های موجود برای ارزیابی کیفیت دانشگاه‌های جهان است که توسط TopUniversities انجام می‌شود. این رتبه‌بندی توسط نشریه آموزش عالی تایمز لندن و مؤسسه (Quacquarelli Symonds) صورت می‌گیرد. این نشریه هر ساله لیستی از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیا را با عنوان (THES – QS World University Rankings) منتشر می‌کند. در مقایسه با رتبه‌بندی‌های دیگر، در این رتبه‌بندی سالانه بسیاری از دانشگاه‌های غیرآمریکایی و خصوصاً انگلیسی در میان رتبه‌های بالای آن قرار دارند.
QS برای ارزیابی و رتبه‌بندی خود روش خاصی در نظر گرفته است که شامل معیار‌های زیر می‌باشد.
شهرت و اعتبار علمی (Academic Reputation) : نشان‌دهنده درجه اعتبار دانشگاه در بین جامعه علمی است. (۴۰درصد)
شهرت و اعتبار کاری (Employer Reputation) : نشان‌دهنده درجه اعتبار دانشگاه در بین کارفرمایان است. (۱۰درصد)
نسبت استاد به دانشجو (Faculty/Student Ratio) : نشان‌دهنده نسبت تعداد اساتید به دانشجویان در حال تحصیل در دانشگاه است. (۲۰درصد)
میزان ارجاعات به ازای هر استاد (Citations per faculty) : نشان‌دهنده میزان ارجاع مقالات بین‌المللی به مقالات نوشته شده توسط کل اساتید دانشگاه است. (۲۰درصد)
نسبت اساتید بین‌المللی (International Faculty Ratio): نشان‌دهنده نسبت تعداد اساتید خارجی به تعداد کل اساتید دانشگاه است. (۵درصد)
نسبت دانشجویان بین‌المللی (International Student Ratio) : نشان‌دهنده درصد دانشجویان خارجی دانشگاه است. (۵درصد)