طرح توسعه انتقال و صادرات اسید سولفوریک در بندرعباس به بهره برداری رسید

با دستور رئیس جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس ؛

طرح توسعه انتقال و صادرات اسید سولفوریک در بندرعباس به بهره برداری رسید

طرح توسعه انتقال و صادرات اسید سولفوریک در بندرعباس به بهره برداری رسید

بندرعباس- شهین صادقی
طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک با ظرفیت تولید مجموعا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.
این طرح با هدف انتقال
 اسید سولفوریک از مجتمع مس سرچشمه و خاتون آباد در استان کرمان به بندرعباس و صادرات آن در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به بهره‏برداری رسید.
طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک شامل چهار طرح با مجموع سرمایه‌گذاری افزون بر 13 و چهار دهم میلیون یورو و 2هزار و 90 میلیارد ریال بوده و امکان اشتغال مستقیم برای حداقل 50 نفر را فراهم می‌کند.
در این طرح صادرات از طریق ساخت ۱۰۰ دستگاه واگن مخزن‌دار با ظرفیت حمل ۶۵ تن برای هر دستگاه، ساخت بیش از ۵ و نیم کیلومتر خطوط جدید ریلی در سایت بندرعباس و سرچشمه، تأمین۲۰۰ دستگاه ایزوتانک برای حمل اسید سولفوریک با ظرفیت حمل۳۰ تن به ازای هر دستگاه از طریق خطوط ریلی اجرا شده
 است.
برای زیرساخت‌های ذخیره‌سازی و انتقال اسید به اسکله صادراتی هشت مخزن به ظرفیت ۱۱۲هزار تن ساخته شده است.طرح جامع انتقال، ذخیره‌سازی و صادرات اسید سولفوریک با اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان
سرمایه گذاری افتتاح شد.
به گفته استاندار هرمزگان، براساس آخرین اطلاعات موجود میزان ذخیره مس دنیا افزون‌بر 870 میلیون تن مس محتوی برآورد شده است و شرکت ملی صنایع مس ایران به نمایندگی از کشور با داشتن ذخیره افزون ‌بر 40 میلیون تن مس محتوی، حدود چهار و 6 دهم درصد از ذخایر معدنی مس جهان را به خود اختصاص داده است و در بین شرکت های برتر معدنی دنیا در جایگاه هفتم قرار دارد.
 گفتنی است، شرکت ملی مس ایران در سال گذشته تولید 280 هزار تن کاتد و یک میلیون و 200 هزار تن کنستانتره مس و فروش حدود 42 هزار میلیارد تومان را به عنوان بالاترین رکوردهای تولید و فروش در سال گذشته در کارنامه  خود ثبت کرده است.