عادی سازی "پیکی" برای مدیریت بهداشتی

از امروز محدودیت های کرونایی بازگشته و برخی مشاغل و مراکز خرید همچون بازار تعطیل و یا با حداقل فعالیت ادامه کار می دهند چراکه "پیک پنجم کرونا" آغاز شده و شهرهای کشور روی نقشه بار دیگر یک به یک قرمز می شوند.

عادی سازی "پیکی" برای مدیریت بهداشتی

از امروز محدودیت های کرونایی بازگشته و برخی مشاغل و مراکز خرید همچون بازار تعطیل و یا با حداقل فعالیت ادامه کار می دهند چراکه "پیک پنجم کرونا" آغاز شده و شهرهای کشور روی نقشه بار دیگر یک به یک قرمز می شوند.
ورود و خروج ها آغاز شده و مسافرت ها متوقف خواهد شد و ساعت محدودیت ها بیشتر خواهد شد، تعداد قربانیان از ۱۰۰ به ۲۰۰ و ۳۰۰ نفر می رسد و مردم دوتا و سه تا ماسک می زنند و نهایتا بعد از مدتی با کاهش آمار مبتلایان و رسیدن تعداد قربانیان به زیر ۲۰۰ نفر خوشحال می شویم که پیک را پشت سرگذاشتیم و از اینجای کار به بعد به دنبال ارائه مدیریت کرونایی به سراسر جهان خواهیم بود.
درحالی که نهادها و ارگان های مختلف هر روز درحال ساخت واکسنی جدید هستند اما هنوز واکسیناسیون سراسری رخ نداده و برای تامین واکسن انبوه دچار مشکل هستیم.
امروز مشکل و سئوال همگان این است که وضعیت
"پیک های کرونایی" تا کجا ادامه خواهد داشت. تا چه زمانی باید مدام بازار را تعطیل کنیم و محدودیت های عبور و مرور وضع کنیم؟ آیا این مدیریت کرونا در وضعیت فعلی که جهان در حال بازگشت به زندگی عادی هستند و با گزینه واکسیناسیون سراسری توانسته اند کرونا را کنترل کنند، برای ما جوابگوست؟!
کادر درمان وضعیتی بحرانی دارد و دچار از هم گسیختگی شده و پیک های ادامه دار کرونا آنها را زمین گیر کرده است. مشخص نیست پیک پنجم تموم شد یا پشت بند آن پیک شش و هفت و هشت و‌... ادامه خواهد داشت.
مردم از این وضعیت خسته شده اند نمی توان از آنها مدام خواست که کسب و کار خود را تعطیل کنند و ضررهای مالی متحمل شوند و در این وضعیت سخت معیشتی فشارهای سنگین مالی و روانی را تاب بیاورند.
امروز بعد گذشت چند پیک شدید بیماری باید به این نتیجه رسیده باشیم که محدودیت ها موقتی است و نمی توان از آن به عنوان راه حل مدیریت کرونا استفاده کرد.
بد نیست به این الگوی جهانی و ساده نگاهی داشته باشیم و ببینیم که امروز اروپا با اتکا به واکسیناسیون درحال برگزاری مسابقات یورو است و آمریکا با تزریق به افراد بالای ۱۸سال مشاغل را به صورت عادی بازگردانده و حتی همسایگان ما با انجام واکسیناسیون ملی،اقدام به واکسیناسیون توریستی نموده اند. امروز همسایگان ما با انجام واکسیناسیون فرودگاهی اقدام به جذب توریست نموده اند و درآمد قابل توجهی کسب می کنند.
با تمام این اوصاف باید اذعان داشت که پیک پنجم نیز با افزایش تلفات و تعداد مبتلایان نیز می گذرد اما آخر این کار چیست؟! آیا همچنان می خواهیم سخنرانی کنیم و از واکسن های مختلف رونمایی نماییم یا اقدام دیگری در دستور کار قرار خواهد
گرفت.