۸۰۰ مگاوات برق تولیدی بخش خصوصی به ظرفیت برق خوزستان اضافه شد

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور:

۸۰۰ مگاوات برق تولیدی بخش خصوصی به ظرفیت برق خوزستان اضافه شد


اهواز-محمدي
سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور گفت: ۸۰۰ مگاوات ظرفیت بخش های خارج از صنعت برق عمدتا در بخش خصوصی، از نیمه اول خردادماه به توان تولیدی شبکه برق خوزستان اضافه و مقرر شده تا پایان تابستان به تولید و تزریق توان به شبکه ادامه دهند.
کیومرث زمانی بیان کرد: برای جبران بخشی از کاهش ۶۰ درصدی تولید برق نیروگاه های برق آبی که به واسطه خشکسالی رخ داده است با پیگیری‏های به عمل آمده ۸۰۰ مگاوات برق تولیدی نیروگاه های بخش خصوصی با توافقات انجام شده و قیمت ترجیحی برای چهار ماهه پیک، به شبکه برق استان افزوده شد.
وی افزود: نیروگاه شرکت فجر انرژی خلیج فارس در منطقه ویژه بندر امام و ماهشهر ۵۲۰ مگاوات، نیروگاه غرب کارون شرکت مپنا که برای تأمین برق میادین نفتی جنوب غرب اهواز طراحی و ساخته شده بود به میزان ۲۶۰ مگاوات و نیروگاه پالایشگاه آبادان حدود ۲۰ مگاوات از توان تولیدی خود را به شبکه سراسری و محلی تزریق می‏کنند.
سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور تصریح کرد:یکی از دلایل رفع کامل خاموشی‎های برنامه‏ریزی شده در خوزستان در خردادماه سال جاری، اضافه شدن این ظرفیت‏های تولیدی به شبکه بوده است.
زمانی ادامه داد: در حال حاضر با کاهش بیش از پیش ذخائر برق آبی و محدودیت در تولید این نیروگاه ها و مدیریت مصرف در صنعت و کاهش ساعت کاری ادارات، نیاز به واردات حدود ۴ هزار مگاوات دیگر از شبکه برق سراسری حتی در ساعات غیر پیک (OFF PEAK) می‎باشد که بیش از ۳۰۰۰ مگاوات آن معمولا از شبکه سراسری تامین و مابقی به صورت افزایش محدودیت به صنعت و تا حدی محدودیت شهری اعمال می‏گردد.
وی تاکید کرد: از مشترکین تحت نظارت شبکه برق خوزستان در
 دو استان کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان، تقاضا می‏شود با رعایت کردن اقدامات مدیریت مصرف به ویژه سرلوحه قرار دادن شعار "کولر اضافی خاموش" ضمن کاهش هزینه های برق مصرفی خود، تلاشگران صنعت برق را در خدمات‏رسانی بهتر و کاهش محدودیت‏ها و پایدار نگه داشتن شبکه یاری رسانند.