ثبت‌نام المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو تمدید شد

به درخواست دانش‌آموزان علاقمند؛

ثبت‌نام در دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو تا ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.

ثبت‌نام در دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو تا ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ تمدید شد.
به گزارش دانشجو، المپیاد دانش‌آموزی علوم و فناوری نانو فعالیتی است که ابتکار برگزاری آن با این عنوان متعلق به کشور ما است. به این معنا که در کشور‌های دیگر مسابقات دانش‌آموزی با تعیین یک طرح مشخص و یا اردو‌های یک هفته‌ای آموزش فعالیت‌های آزمایشگاهی برگزار می‌شود، اما ترکیب مناسبی از رقابت همزمان در حیطه تئوری و عملی که همه مباحث اصلی مطرح در علوم و فناوری نانو را در برگیرد، تا به حال در هیچ کشوری اجرا نشده است.
تاکنون ۱۱ دوره المپیاد دانش‌آموزی نانو برگزار شده است و دوازدهمین دوره المپیاد در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. دوازدهمین المپیاد دانش‌آموزی
علوم و فناوری نانو با همکاری ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و هماهنگی سازمان ملی پرورش استعداد‌های درخشان برگزار می‌شود. این المپیاد به تایید بنیاد ملی نخبگان نیز رسیده است و مدال‌آوران از جوایز و امتیازات بنیاد بهره‌مند خواهند شد.
 المپیاد نانو در چند مرحله بر گزار می‌شود؟
المپیاد علوم و فناوری نانو در سه مرحله برگزار می‌شود، در مرحله اول دانش‌آموزان در قالب یک آزمون تئوری تستی با هم به رقابت می‌پردازند، داوطلبانی که حد نصاب لازم را برای ورود به مرحله دوم کسب نمایند، وارد مرحله دوم المپیاد خواهند شد، که در قالب یک آزمون تئوری به صورت تستی –تشریحی برگزار می‌شود.
۳۰ نفر برتر آزمون مرحله دوم وارد مرحله سوم خواهند شد. مرحله سوم بصورت برگزاری یک اردوی علمی-عملی برای برگزیدگان مراحل دوم می‌باشد، که در این اردو دانش آموزان با انجام یک فعالیت آزمایشگاهی ضمن آشنایی با روش‌های تحقیق و پژوهش، به کمک اساتید یک پروژه آزمایشگاهی را که در راستای حل یکی از چالش‌های کشور به کمک فناوری نانو است را انجام می‌دهند.
به‌دلیل شرایط شیوع کرونا آزمون مرحله اول به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود.آزمون مرحله دوم این المپیاد به‌ صورت حضوری برگزار خواهد
 شد.