تأمین رایگان اکسیژن مراکز درمانی توسط فولاد مبارکه سرلوحه بخش خصوصی شود

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا:

تأمین رایگان اکسیژن مراکز درمانی توسط فولاد مبارکه سرلوحه بخش خصوصی شود

اصفهان-افسانه خدایی
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت:شرکت فولاد مبارکه به صورت رایگان اکسیژن مورد نیاز مراکز درمانی را تامین مي كند که باید سرلوحه دیگر صنایع کشور شود.
مسعود مردانی در گفت و گو با خبرنگار ایراسین، وضعیت کرونا در کشور را فوق بحرانی خواند و اظهار داشت:بیشترین عامل بیماری در موج چهارم کرونا گونه جهش یافته انگلیسی است.  
وی افزود:این‎گونه جهش یافته کرونا میزان سرایت بالایی دارد اما مرگ و میر آن مشابه گونه چینی است و امیدواریم گونه برزیلی به این وضعیت بغرنج دامن نزند.
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد:اینکه از روی علائم ظاهری فرد بتوان تشخیص داد ویروس کرونا انگلیسی، چینی یا برزیلی و غیره است، هنوز امکانپذیر نیست.
وی با تاکید بر پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا گفت:موج چهارم کرونا تحت تاثیر کرونای جهش یافته انگلیسی است و امیدواریم با واکسیناسیون بتوان انواع ویروس کرونا را مهار کرد.
مردانی تاکید کرد:به طور کلی انجام تست PCR برای تشخیص ویروس انگلیسی کرونا کافی نیست و مراکز مرجع که قدرت دسته بندی ویروس را دارند؛ می‌توانند این ویروس را تشخیص دهند و روند درمان به یک صورت است و تنها تفاوت در میزان شدید سرایت گونه جهش یافته انگلیسی
 است.
فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در خصوص نقش ژنتیک در مبتلا شدن به بیماری کرونا گفت:به احتمال زیاد حساسیت‌های ژنتیکی نسبت به گرفتن گونه‎های مهاجم ویروس کرونا و سویه‎های جهش یافته نقش به سزایی دارد اما تاکنون به دلیل جدید بودن این بیماری اطلاعات مستند دراین‎باره منتشر نشده است.
وی تاکید کرد:تفاوت‎های ژنتیکی موجود در کشورهای مختلف نشان داده است برخی کشورها کمتر و برخی کشورها نیز بیشتر به این ویروس واکنش نشان داده اند.