دریافت و پرداخت اسناد مالی صندوق بازنشستگی تسهیل شد

اجرای ۲۷پروژه در حوزه تحول دیجیتال در ۱۷ماه اخیر؛

دریافت و پرداخت اسناد مالی صندوق بازنشستگی تسهیل شد

سه پروژه کلیدی صندوق بازنشستگی کشوری با عنوان «صندوق بازنشستگی و تحول دیجیتال» با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل و اعضای هیات مدیره صندوق و تعدادی از بازنشستگان کشوری رونمایی و به بهره برداری رسید.
به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «طرح توسعه مرکز داده صندوق بازنشستگی»، «تاسیس مرکز اسناد تاریخی و روایت‌خانه صبا» و «سامانه دریافت و پرداخت الکترونیکی صندوق» سه پروژه‌ای بودند که با حضور وزیر رفاه در محل صندوق بازنشستگی کشوری افتتاح شد. اکبر افتخاری در آیین رونمایی از طرح‌های «تحول دیجیتال» این صندوق که با حضور
محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی و افتتاح شدند، اظهار داشت: تحول دیجیتال در صندوق بازنشستگی کشوری در یک سال و نیم اخیر به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای استراتژیک صندوق با هدف بهبود فرآیندهای داخلی صندوق، چابکی و تعالی سازمانی و شفافیت آغاز شد و امروز شاهد نهایی شدن این استراتژی در بخش‌های مختلف هستیم.
وی با بیان این که «این استراتژی تحول‌گرایانه با ایجاد کمیته دولت الکترونیک و هوشمندسازی در صندوق طراحی و پیگیری شد»، گفت: در این کمیته نسبت به تعریف پروژه‌های بهبود و بررسی و ردیابی چگونگی تحقق برنامه‌های تحقق دولت الکترونیک و هوشمندسازی صندوق اقدام شد.
وی ادامه داد: خروجی تصمیمات و اقدامات این کمیته، تعریف پروژه‌هایی در چهار حوزه «توسعه خدمات الکترونیک به بازنشستگان»، «بهبود خدمات الکترونیک به دستگاه‌های اجرایی و شاغلین»، «توسعه زیرساخت‌ها و سیستم‌های داخلی صندوق» و همچنین «توسعه ارتباطات الکترونیک با سایر سازمان‌ها و ذی‌نفعان» بود.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری ارائه سرویس استعلام آخرین وضعیت بیمه‌ای شاغلین کسورپرداز به سازمان‌ها و صندوق‌های مشابه، توسعه زیرساخت ارتباطی با سازمان فناوری اطلاعات، بیمه سلامت، تامین اجتماعی، ثبت احوال و همچنین سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی را از جمله پروژه‌های اجرا شده در حوزه «توسعه ارتباطات الکترونیک با سایر سازمان‌ها و ذی‌نفعان» برشمرد.