در سيستان و بلوچستان تخت خالی هست؟!

آقای وزیر بهداشت، پس از انتشار خبر نبود تخت خالی در بیمارستان‌های سیستان‌وبلوچستان و زاهدان و عدم رسیدگی مناسب به بیماران مبتلا به کرونادلتا، اینک پس از مردم، انگشت به‌سوی رسانه‌ها گرفته و از آنان به دلیل «سیاه‌نمایی» گله کرده است:«همین الان در سیستان و بلوچستان بالای ۵۰۰ تخت خالی وجود دارد. میزان بیمار سیستان، یک‌چهارم پیکی است که ما در هرمزگان طی می‌کنیم و کردیم. بعد می‌گویند وضعیت سیاه است.» پیش از آن‌که وارد متن شویم، در همین ابتدا بگوئیم که تمام مردم کشور، در هر صنف و از سنخی که باشند، خواهان بهبود وضعیت در هر زمینه‌ای هستند و کسی قصد سیاه‌نمایی ندارد؛ اطلاع‌رسانی، وظیفه رسانه است تا مسئولان به‌موقع به حل مشکلات احتمالی بپردازند و اگر هم مشکلی نبود که چه بهتر!

در سيستان و بلوچستان تخت خالی هست؟!


آقای وزیر بهداشت، پس از انتشار خبر نبود تخت خالی در بیمارستان‌های سیستان‌وبلوچستان و زاهدان  و عدم رسیدگی مناسب به بیماران مبتلا به کرونادلتا، اینک پس از مردم، انگشت به‌سوی رسانه‌ها گرفته و از آنان به دلیل «سیاه‌نمایی» گله کرده است:«همین الان در سیستان و بلوچستان بالای ۵۰۰ تخت خالی وجود دارد. میزان بیمار سیستان، یک‌چهارم پیکی است که ما در هرمزگان طی می‌کنیم و کردیم. بعد می‌گویند وضعیت سیاه است.» پیش از آن‌که وارد متن شویم، در همین ابتدا بگوئیم که تمام مردم کشور، در هر صنف و از سنخی که باشند، خواهان بهبود وضعیت در هر زمینه‌ای هستند و کسی قصد سیاه‌نمایی ندارد؛ اطلاع‌رسانی، وظیفه رسانه است تا مسئولان به‌موقع به حل مشکلات احتمالی بپردازند و اگر هم مشکلی نبود که چه بهتر!
 اما واقعیت این است که وضعیت شیوع ویروس کرونا، به‌خصوص سویه دلتا در ایران، وخیم شده. نماینده زاهدان در مجلس، از افزایش ۵ برابری مبتلایان در جنوب کشور، نسبت به موج‌های قبلی گفته و یک نماینده دیگر استان سیستان‌وبلوچستان، با توصیف شرایط «فوق بحرانی» این استان، خواستار برپایی بیمارستان‌های صحرایی از سوی نیروهای مسلح شده. در این میان، وزیر بهداشت، با رد انتقادها از شیوه مدیریت بحران کرونا، می‌گوید در سیستان‌وبلوچستان بیش از ۳۰۰ تخت خالی بیمارستانی موجود است.  نماینده‌ چابهار در مجلس در پاسخ به وزیر بهداشت گفته است:«آیا این‌که حتی یک بخش عفونی در این پهنه وجود ندارد بلواست؟ آیا این‌که فقط یک متخصص عفونی داریم بلواست؟ آیا صف افرادی که پشت در بیمارستان‌ها منتظر یک تخت خالی هستند بلواست؟ نه هیچ‌کدام بلوا نیست واقعیت است.» در واقع شاید مسئله اصلا بودونبود تخت نیست؛ شاید حتی تخت هم هست، زیاد هم هست، اما از کادر درمان کافی خبری نیست!
این نماینده ادامه می‌دهد:«در چابهار بخش ICU به کرونا اختصاص یافته، این یعنی تختی اضافه نشده بلکه بخش‌ها تعطیل شده‌اند. افرادی‌که در اثر کرونا به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند حتی اگر درصد بالایی از ریه‌های‌شان درگیر باشد با وضعیت فعلی، بستری نمی‌شوند.باید واقعیت‌ها را گفت، مسئولان تا کی می‌خواهند صورت مسئله را پاک کنند.»
 این سخنان، دیگر از طرف رسانه‌ها نیست؛ این‌ها درد دل دو نماینده از دو منطقه محروم کشور است، که منتظر پاسخ و رسیدگی به مشکلات مناطق خود هستند.