برق مشترکان پرمصرف در هرمزگان قطع می‌شود

معاون شرکت توزیع برق:

برق مشترکان پرمصرف در هرمزگان قطع می‌شود

معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت:برق مشترکان پرمصرف در استان برای ایجاد تعادل در بار شبکه  رصد و کنترل شده و در صورت استفاده بیش از الگوی مجاز قطع می شود.
به گزارش ايرنا، مهرداد حاجی زاده با اعلام این خبر به رسانه‌ها افزود:مشترکانی که بیش از الگوی مجاز برق مصرف کنند، ابتدا اخطار می‏گیرند و سپس در صورت ادامه روند مصرف و توجه نداشتن به اخطارها، برق آن‌ها قطع می‏شود.
وی بیان داشت: در روزهای گذشته برخی از واحدهای صنعتی و اداره‌های هرمزگان که در ساعت اوج بار بدون توجه به اخطارها مصرف برق زیادی داشتند، برق آن‌ها قطع شده است.
معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهارداشت: در حال حاضر نیز بسیاری از مشترکان کشاورزی و صنعتی دارای کنتور هوشمند استان هستند که مصرف برق آن‌ها به صورت آنلاین رصد می‏شود.
حاجی زاده ادامه داد:مدیریت مصرف برق از سمت مشترکان یکی از راهکارهای مهم برای تامین برق در ساعات اوج بار شبکه است.
وی با توجه به اینکه بیشترین مشترکان برق هرمزگان را بخش خانگی تشکیل می‏دهند، گفت: این مشترکان نقش تعیین کننده ای در کاهش پیک بار شبکه دارند و اگر در ساعات بعد از ظهر که بار شبکه به اوج خود می‏رسد، کولرهای اضافه را خاموش کنند و استفاده از سایر لوازم پرمصرف را به ساعات صبح منتقل کنند بار شبکه به میزان قابل توجهی کاهش می‏یابد و از خاموشی‏ها کاسته خواهد شد.
این مسئول برق در هرمزگان از واحدهای صنعتی هم خواست، ساعات کاری خود را به گونه ای تنظیم کنند که در اوقات بعدازظهر از برق کمتری مصرف کنند.
وی ابرازداشت:مشترکان صنعتی هرمزگان در صورت تمایل به استفاده از مزایای کاهش مصرف برق می‏توانند با انعقاد تفاهم‏نامه با شرکت توزیع نیروی برق استان از پاداش کاهش مصرف بهره‌مند شوند.