اهمیت "گام اول" برای دولت منتخب در سیاست خارجی

طی دو روز گذشته بحث واگذاری پرونده هسته ای و مذاکرات برجام به دولت رئیس جمهور منتخب از سوی وزارت خارجه، مجالی برای حاشیه سازان و برخی رسانه های داخلی و خارجی فراهم ساخته است.

اهمیت "گام اول" برای دولت منتخب در سیاست خارجی

طی دو روز گذشته بحث واگذاری پرونده هسته ای و مذاکرات برجام به دولت رئیس جمهور منتخب از سوی وزارت خارجه، مجالی برای حاشیه سازان و برخی رسانه های داخلی و خارجی فراهم ساخته است. اینکه وزیرخارجه در گزارش و نامه ای به نمایندگان مجلس از برخی "مانع تراشی ها" و اقدامات
 "نا امیدکننده" که سرعت به نتیجه رسیدن مذاکرات طی این سال ها را بیان کرده بود، مسئله ای است قابل تأمل که باید در دولت جدید به آن پرداخته شود و درصورت نیاز برخوردهایی با جریان های اختلال آفرین داشت.
اینکه برجام و مذاکرات هسته ای نتوانست مطابق با آنچه بیان شد عمل کند، امری است واضح و البته قابل انتقاد. اما این انتقاد نه از باب محکوم کردن جریان سیاسی حاکم و یا گرایشات سیاسی حامیان برجام است، که از بابت تضییع و آسیب به منافع ملی کشورمان بوده و هست.
متاسفانه در سال های گذشته نه تنها درمورد مذاکرات هسته ای که مسائل دیگر سیاست خارجی کشورمان شاهد اتفاقات و برخوردهایی بودیم که عملاً بر وجهه و منافع کشور و ملت آسیب وارد شد و مسببان آن نیز نه تنها بازخواست نشدند، بلکه پا را فراتر گذاشتند و هزینه آفرینی های سنگین تری را سبب شدند.
لذا درجایگاه فعلی که دولت منتخب در حال تحویل گیری وظایف است و با توجه به نفوذ و قدرت معنوی که در مسیر عدالت گستری و مبارزه با اختلال گران در عرصه های مختلف دارد، ضروریست تا گام اول را محکم و قاطع بردارد و با هشدار به برخی جریان ها که خود را صاحب حق برای ورود به مسائل مختلف در عرصه سیاست خارجی می دانند، بساط موازی کاری ها و خودسری ها جمع کند و صدایی واحد را از درون کشور به جامعه بین الملل مخابره کند.