هموطنان لطفا به استان گیلان سفر نکنید

معاون درمان علوم پزشکی گیلان:

هموطنان لطفا به استان گیلان سفر نکنید

هموطنان لطفا به استان گیلان سفر نکنید

معاون درمانی علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش تصاعدی بیماران کرونایی در استان، گفت: هموطنان لطفا به گیلان سفر نکنید.
انوش دهنادی مقدم در گفتگو با مهر به تشریح آخرین وضعیت کرونا در استان گیلان پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر ۴۳۲ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.
معاون درمان علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه ۶۱ بیمار نیز در
وضعیت بد قرار داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، گفت: مهم‌ترین افزایش تصاعدی بیماران عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.
وی با بیان اینکه سویه جدید که با نام کرونا دلتا شناخته می‌شود سرایت بیشتری دارد، اضافه کرد: بر اساس تحقیقات انجام شده این نوع از کرونا هم قدرت سرایت بیشتر و هم کشندگی بالاتری نسبت به جهش‌های گذشته دارد.
دهنادی مقدم با اشاره به اینکه قدرت سرایت این سویه حدود ۶۰ درصد بیشتر از انواع دیگر است، تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده این است که گیلانیان باید پروتکل‌ها و دستور العمل ها را با دقت بیشتری رعایت کنند.
وی در ادامه افزایش تعداد مسافران در استان گیلان را مهم‌ترین و جدی ترین تهدید در حال حاضر عنوان و بیان کرد: با وجود همه خطراتی که کرونا دلتا می‌تواند برای هر فرد و خانواده و دوستانش به همراه داشته باشد از همه هموطنان می‌خواهم مسافرت‌ها را
به زمان بعد از کنترل و مهار کرونا موکول کنند.معاون درمان علوم پزشکی گیلان از شهروندان این استان نیز خواست از حضور در دورهمی ها، مهمانی‌ها، تجمعات، رستوران‌ها و اماکن شلوغ جدا خودداری کنند.