درصد قبولی دانش‌آموزان مازندران بالاتر از میانگین کشوری است

پس از بررسی و تحلیل آزمون‌های نهایی پایه دوازدهم در مازندران اعلام شد:

درصد قبولی دانش‌آموزان مازندران بالاتر از میانگین کشوری است

درصد قبولی دانش‌آموزان مازندران بالاتر از میانگین کشوری است

مازندران-خبرنگار آفرينش
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: در تحلیل آماری که از امتحانات نهایی پایه دوازدهم خرداد 1400 داشته‌ایم، درصد قبولی دانش‌آموزان مازندرانی در تمام رشته‌ها بالاتر از سطح کشوری است.
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ «علی دهقان »، از بررسی و تحلیل آماری امتحانات نهایی پایه دوازدهم استان مازندران خبر داده و گفت: پس از تصحیح اوراق و ثبت نمرات در سامانه‌های مربوطه، امتحانات نهایی خرداد 1400 را مورد تحلیل قرار داده‌ایم.
وی افزود:این تحلیل آماری در 4 رشته ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم انسانی و معارف اسلامی در دوبخش درصد قبولی و میانگین نمره ورقه در استان انجام شده است که در همه زمینه ها با توجه به شرایط کرونایی و اختلالات ایجاد شده در آموزش، از درصد بالاتری به نسبت میانگین کشوری برخوردار بودیم.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: درصد قبولی دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی خرداد 1400 در رشته ریاضی فیزیک 1.89 درصد بالاتر از میانگین کشوری و در رشته علوم تجربی نیز 5.21 درصد بالاتر از میانگین کشوری بود.
وی ادامه داد: در رشته علوم انسانی با قبولی 86.59 درصدی از میانگین کشوری 9.71 درصد بالاتر  و در رشته علوم و معارف اسلامی نیز
3.71 درصد  بالاتر از میانگین کشوری بودیم.
دهقان خاطرنشان کرد: تعداد 31 نفر از دانش‌آموزان استان در رشته‌های ریاضی فیزیک، علوم تجربی و علوم انسانی دارای معدل ورقه
20 بودند.این دانش‌آموزان در مدارس عادی دولتی، نمونه دولتی، غیردولتی و مدارس استعدادهای درخشان در شهرستان‌های ساری، بابل، بهشهر، تنکابن، نور، نوشهر و چالوس تحصیل
کرده‌اند.