علوم انسانی در آموزش عالی کشور جایگاه والایی دارد

در اختتامیه جشنواره فارابی؛ وزیر علوم:

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: علوم انسانی در آموزش عالی کشور جایگاه والایی دارد؛ چرا که مهمترین سر‌مایه معنوی، فرهنگی و اعتقادی ما در این حوزه جای می‌گیرد. در همین چارچوب بود که برگزاری رویداد مهمی با نام جشنواره بین‌المللی فارابی که نشانه‌ای از شادابی و بالندگی علوم انسانی و اجتماعی کشور بود، در طول دوره فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم، همواره جایگاه اساسی داشت.

علوم انسانی در آموزش عالی کشور جایگاه والایی دارد

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فارابی که  به صورت مجازی برگزار شد، گفت: علوم انسانی در آموزش عالی کشور جایگاه والایی دارد؛ چرا که مهمترین سر‌مایه معنوی، فرهنگی و اعتقادی ما در این حوزه جای می‌گیرد. در همین چارچوب بود که برگزاری رویداد مهمی با نام جشنواره بین‌المللی فارابی که نشانه‌ای از شادابی و بالندگی علوم انسانی و اجتماعی کشور بود، در طول دوره فعالیت دولت یازدهم و دوازدهم، همواره جایگاه اساسی داشت. در همین جا از فرصت استفاده می‌کنم و از تمامی نهاد‌ها و کسانی که در این سال‌ها به برگزاری و ارتقای جشنواره کمک کردند؛ به خصوص بنیاد ملی نخبگان، دفتر منطقه‌ای آیسسکو، کمیسیون ملی یونسکو و موسسه مطالعات فرهنگی و اجتماعی که از ابتدا دبیرخانه دائمی جشنواره بین المللی فارابی بوده است و جملگی یاری‎گر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده‌اند، صمیمانه سپاسگزاری می‌نمایم.
به گزارش دانشجو، وی ادامه داد: طبق گزارش‌هایی که از روند برگزاری دوازدهمین دوره جشنواره ارائه شد، همچون گذشته، تعداد زیادی از استادان و پژوهشگران برجسته کشور، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و نیز انجمن‌های علمی معتبر در بخش‌های مختلف علمی و اجرایی همکاری نزدیک داشته‌اند و باعث ارتقای کیفیت فعالیت‌ها شده‌اند.
 در حالی که پیامد‌های شیوع ویروس کرونا موجب کاهش روند عادی برخی فعالیت‌ها در کشور
طی دوسال گذشته شده است، باعث خرسندی اینجانب و همکارانم در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که دبیرخانه جشنواره، ضمن پیگیری وظایف خود، به طور جدی در مسیر رعایت پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا نیز کوشیده
است.