توضیحات وزیر آموزش و پرورش در خصوص مشکلات ثبت‏ نام‏ها

وزیر آموزش و پرورش در خصوص مشکلات اولیا برای ثبت نام دانش آموزان و مواجهه با تکمیل ظرفیت مدارس محل سکونت‏شان توضیحاتی ارائه داد.


وزیر آموزش و پرورش در خصوص مشکلات اولیا برای ثبت نام دانش آموزان و مواجهه با تکمیل ظرفیت مدارس محل سکونت‏شان توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش مهر، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه برگزاری همایش «نظام تربیت اوان کودکی چشم انداز تجارب و استلزامات» در جمع خبرنگاران رسانه ملی در خصوص این موضوع که بسیاری از خانواده‏ها با مراجعه به مدارس با تکمیل ظرفیت مدارس مواجه می‏شوند، گفت:در حال حاضر در سامانه ثبت نام امکان انتخاب چند مدرسه برای اولیا وجود دارد. بر اساس فرایندی که طراحی شده است جای خالی همه دانش آموزان وجود دارد.
وی ادامه داد:در حال حاضر ظرفیت مدارس مشخص است و سامانه براساس اینکه هر مدرسه
چند نفر را می تواند ثبت نام کند عمل می‏کند و چون به صورت الکترونیکی این ثبت نام ها صورت می‏گیرد امکان دخل و تصرف نیست.
وی درباره امکان افزایش ظرفیت مدارس نیز گفت:افزایش ظرفیت مدرسه تنها در شرایطی
 امکان پذیر است که تعداد کلاس‏ها افزایش پیدا کند.
وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به پرسش دیگری درباره هدایت تحصیلی دانش‌آموزان گفت: امسال تمام فرایند دانش‌آموزی و نیروی انسانی روی سامانه‌های یکپارچه قرار گرفته است ممکن است در ساعاتی مشکل وجود داشته باشد که برای رفع آن نیز تلاش خواهیم کرد.
وی بیان کرد: انتخاب رشته تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار دارد که بخشی از آن به آموزش و پرورش مربوط نمی‌شود. در آینده نیاز است که به تناسب توزیع رشته دانش آموزان ثبت نام شوند. در حال حاضر
بیش از ۳۵ درصد دانش‌آموزان متوسطه دوم در هنرستان‌ها هستند که ظرفیت افزایش پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: باید هدایت تحصیلی را بهتر انجام دهیم. امسال به دلیل کرونا محدودیت داشتیم باید دانش‌آموزان با مشاغل مختلف آشنا شوند اگر خانواده با ظرفیت هنرستان‌ها آشنا شود گرایش نیز بیشتر خواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش درباره شهریه مدارس نیز عنوان کرد: مدارس غیردولتی افزایش هزینه داشته اند که نیازمند افزایش شهریه است اما این موضوعات باید بررسی شود تا ان شاءالله به زودی شهریه نیز تعیین شود.