۵۵۰۰ پایش زیست محیطی در هرمزگان انجام شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان درنشست خبری که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت : بطور کلی ۵۵۰۰پایش زیست محیطی در سال ۹۸ انجام شده که ۲۵۰۰پایش از تعداد کل پایش های مذکور فقط در حوزه معاونت انسانی بوده است همچنین بالغ بر ۱۰۷ واحد صنعتی بزرگ و متوسط فعال به طور مستمر در استان پایش شدند.



مدیرکل حفاظت محیط زیست استان هرمزگان درنشست خبری که از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد اظهار داشت : بطور کلی 5500پایش زیست محیطی در سال 98 انجام شده که 2500پایش از تعداد کل پایش های مذکور فقط در حوزه معاونت انسانی بوده است  همچنین بالغ بر 107 واحد صنعتی بزرگ و متوسط  فعال به طور مستمر در استان پایش شدند.
حبیب مسیحی تازیانی  ادامه داد:سال گذشته ، 18 واحد آلاینده  در استان معرفی شدند و بیش از 100 واحد صنعتی جهت رفع آلایندگی اخطار گرفتند.
وی در خصوص پایش آلودگی در دریا و ساحل گفت :23 نقطه در استان  بر اساس  شاخص‌های  دریایی و سواحلی، هر ساله مورد پایش قرار می‌گیرد و آلودگی‌هاي آن منطقه سنجیده  می‌شود.وی از پایش حدود 17 شناگاه غیر رسمی و رسمی خبر داد.  
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود:همچنین دربخش مدیریت پسماند، این اداره کل موفق به برگزاری شش کارگروه مدیریت پسماند با بررسی موضوع طرح جامع مدیریت پسماند استان شده است.
توانسته ایم طرح جامع را برای شهرهای ساحلی به تصویب رسانده و هم اکنون منتظر تامین اعتبار ازسوی وزارت کشور برای انجام طرح مذکور (تفکیک از مبداء)می‌باشیم . مسیحی تازیانی بیان داشت:متاسفانه در حوزه طبیعی ،طی دوماهه اخیر سال جاری در 5 مورد آتش سوزی ،به 25 هکتار از مناطق حفاظت شده خسارت وارد شده است.