رئیس جمهور: فعال کردن اقتصاد روستا از برنامه های محوری دولت

رئیس جمهور : در طرح دولت مسئله فعال کردن اقتصاد روستا یکی از برنامه های محوری ما خواهد بود .به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ حجت الاسلام رئیسی در دومین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان به شمال این استان رفت و در جمع مردم روستای ملاعلی در نقطه صفر مرزی بخش قرقری شهرستان هیرمند حاضر شد.

رئیس جمهور: فعال کردن اقتصاد روستا از برنامه های محوری دولت

رئیس جمهور : در طرح دولت مسئله فعال کردن اقتصاد روستا یکی از برنامه های محوری ما خواهد بود .به گزارش خبرگزاری صداوسیما ؛ حجت الاسلام  رئیسی در دومین روز سفر به استان سیستان و بلوچستان به شمال این استان رفت و در جمع مردم روستای ملاعلی در نقطه صفر مرزی بخش قرقری شهرستان هیرمند حاضر شد.
وی گفت: شما مردم مرزدار شهرستان هیرمند از مرزهای کشور جمهوری اسلامی ایران مرزبانی می کنید و حضور شما مردم مرزدار باعث امنیت پایدار منطقه خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مردم روستا تولید کننده و اهل تولید هستند نه مصرف کننده افزود: مشکلی که مردم در این منطقه با آن مواجه هستند مشکل کمبود نزولات آسمانی و کمبود آب است که این یک تهدید برای منطقه است  اما می شود در کنار تهدیدها فرصت ساخت و این را شما مردم مرزدار منطقه به خوبی نشان دادید.
حجت الاسلام  رئیسی تاکید کرد :  در این سفر کمبود آب منطقه سیستان را با یک موضوع محوری دنبال خواهیم کرد تا بشود ازهمین ظرفیت موجود در چاه نیمه ها استفاده کرد و  این کار هم با لایه روبی ها وهم با رسوب زدایی امکان پذیر است و هم با انتقال آب به مخازن و این انتقال آب به مخازن میتواند استفاده و بهره وری را افزایش دهد.
 رئیسی در خصوص بازارچه های مرزی هم گفت: برای تبادلات مرزی در بازارچه های مرزی در این استان باید مسئولان ساز و کار را در این بازارچه ها ایجاد کنند ،و استاندار و مدیران دستگاهای دولتی و گمرکات بیایند درمنطقه صفر مرزی یک سری ضوابط و مقرراتی را بگذارند و به مردم اعلام کنند تا تبادل مرزی بین مردم این منطقه با کشور افغانستان انجام شود.
وی خاطرنشان کرد: ما در طرح دولت مسئله فعال کردن اقتصاد روستا یکی از برنامه های محوری ما خواهد بود یعنی اقتصاد روستا مانند یک کارخانه بزرگ تولیدی است که خودش تولید می کند و تمام مردم از تولید آن بهره می برند